نسخه چاپی

واكنش ایران به تصمیم اخیر دادگاه عالی آمریكا

بهرام قاسمی در واكنش به تصمیم دادگاه عالی آمریكا در تایید ایجاد محدودیت برای ورود اتباع ٦ كشور مسلمان به این كشور گفت:دولت آمریكا چشم خود را بر مسببین اصلی اقدامات تروریستی در آمریكا بسته و آشكارا آدرس غلط می دهد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اخیر دادگاه عالی آمریکا در تایید ایجاد محدودیت برای ورود شهروندان 6 کشور اسلامی به آمریکا گفت: این تصمیم دادگاه عالی اگرچه موقتی است و در ماه اکتبر سال جاری میلادی مورد بازنگری قرار می گیرد، اما در عین حال بر خلاف ادعای دولتمردان آمریکا، نشان دهنده تصمیم حاکمیت آن کشور در برخورد تبعیض آمیز با مسلمانان و نگاه غیرمنصفانه نسبت به آنان است.
قاسمی اضافه کرد: در حالی که اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان مقیم آمریکا و مسلمانانی که به آن کشور سفر می کنند، از جمله ایرانیان، به گواهی تاریخ، فرهنگ و تمدن خود قانونمدار، مسالمت جو و گریزان از افراط و خشونت بوده و هستند، نگاه حاکمان آمریکا به آنان همواره با بدبینی، توهین و تحقیر همراه بوده است. مواضع رئیس جمهور آمریکا چه در دوران مبارزه انتخاباتی و چه بعد از رسیدن به قدرت یک نمونه از این برخورد توهین آمیز است.
قاسمی با محکومیت این اقدام خاطرنشان کرد: جای تاسف است که دولت آمریکا به دلایل کوته بینانه اقتصادی و تجاری، چشم خود را بر مسببین اصلی اقدامات تروریستی در آمریکا بسته است و آشکارا آدرس غلط می دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن بررسی دقیق تصمیم اخیر دادگاه عالی آمریکا، اقدامات متقابل و متناسب خود را در این زمینه انجام خواهد داد.

۱۳۹۶/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...