نسخه چاپی

عضو كمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با نما:

دغدغه مندان حوزه فرهنگ آتش به اختیار عمل كنند /عملكرد ضعیف مدیران فرهنگی كشور مشهود است

عکس خبري -دغدغه مندان حوزه فرهنگ آتش به اختيار عمل کنند /عملکرد ضعيف مديران فرهنگي کشور مشهود است

سیدمحمد باقر عبادی گفت:دشمنان انقلاب اسلامی برنامه ریزی گسترده و هزینه های فراوانی برای تضعیف فرهنگ اسلامی ما می كنند در حالی كه خود ما در این زمینه فعالیت چندانی نداریم و هزینه ای هم نمی كنیم.

رهبر انقلاب اسلامی در خطبه های نماز عید سعید فطر یکی دیگر از کارهای مهم کشور را کارهای فرهنگی دانستند و با اشاره به منافذ و نفوذگاه‌های بسیار دشمن در عرصه فرهنگی، تأکید کردند: علاوه بر مجموعه‌های مسئول دولتی، مجموعه‌های عظیم مردمی و جوانان صاحب فکر و دارای ابتکار و همت نیز باید «آتش به‌اختیار»، منافذ فرهنگی را مسدود و در این عرصه اقدام کنند و کار را پیش ببرند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در تبیین مفهوم «آتش به‌اختیار»، خاطرنشان کردند: آتش به‌اختیار به‌معنای «کار فرهنگیِ خودجوش و تمیز» است و به‌معنای بی‌قانونی و فحاشی و طلبکار کردن مدعیان پوچ‌اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست و نیروهای انقلابی، دلسوز و علاقه‌مند به حرکت کشور به‌سمت اهداف والا، بیش از همه باید مراقب حفظ نظم و قوانین و آرامش کشور و جلوگیری از سوء استفاده دشمنان باشند.
سیدمحمد باقر عبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت فرهنگی کشور و هشدار های رهبری در گفتگو با خبرنگار نما گفت: اشکالات زیادی در حوزه فرهنگی کشور وجود دارد و آنطور که شاید و باید به این مسئله پرداخته نشده است.
وی با اشاره به اینکه بودجه اختصاص یافته به حوزه فرهنگ به نسبت سایر حوزه ها خیلی ناچیز است، تصریح کرد: فرهنگ زیربنای اصلی هر جامعه ای است و بر تمامی حوزه ها اعم از سیاست، اقتصاد، اجتماع، امنیت ملی، آرامش مردم و بهره وری تاثیر گذار است.
نماینده مردم بیرجند با بیان اینکه گرفتاری های زیادی ر فرهنگ داریم، تاکید کرد: دشمنان انقلاب اسلامی برنامه ریزی گسترده و هزینه های فراوانی برای تضعیف فرهنگ اسلامی ما می کنند در حالی که خود ما در این زمینه فعالیت چندانی نداریم و هزینه ای هم نمی کنیم.
عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب طی سال های گذشته چندین بار تحت عناوینی چون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و غارتگری فرهنگی بر ضرورت فعالیت در این حوزه هشدار دادند و تاکید کردند.
عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: «آتش به اختیار» مورد نظر رهبری بر خلاف آنچه عده ای مطرح می کنند، بی قانونی نیست بلکه تکلیفی است بر همه افراد تا در حوزه فرهنگی منتظر عملکرد دستگا ها نباشند و خود دست به کار شوند تا خلاءهای موجود در این زمینه پر شود.
وی با انتقاد از اینکه دستگاه های فرهنگی فقط به برگزاری مراسم هستند بسنده می کنند، گفت: فرهنگ عمومی جامعه دچار نقص است و کار زیربنایی قابل توجهی در این حوزه انجام نشده است و همه این نقصان ها، قانون گریزی ها و قانون ستیزی ها را به وجود آورده است که در بلند مدت باعث رواج فساد در هر جامعه ای می شود.
عبادی با اشاره به اینکه متدین بودن مردم ایران و روحیه لطیف و عاطفی و همینطور هوشیاری آنها در مسائل بین المللی از نقاط قوت کشور ماست، اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی مسائل اخلاقی، دینی و نظام خانوادگی ما را هدف گرفته اند که باید برنامه ریزی درستی برای مقابله با این هجوم فرهنگی صورت بگیرد.
نماینده مردم بیرجند افزود: برنامه ریزی فرهنگی ما باید با شناخت درست از نقشه های دشمن تدوین شود تا با شناخت نقشه راه دشمن اجازه ندهیم آنها بینان فرهنگی ما را به هم بریزند.
عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در حوزه فرهنگی تصریح کرد: متاسفانه آموزش و پرورش ما فقط مشغول آموزش شده و پرورش را بیخیال شده است در حالی که پرورش و فرهنگ سازی اهمیت بیشتری دارد.
وی افزود: فرهنگ باید اولویت اصلی آموزش و پرورش باشد و در کنار تاکید به دانش آموزان برای دریافت نمره بهتر و بالاتر بر ترویج مسائل فرهنگی و پایبندی به اخلاق و قانونمداری هم اهتمام ویژه ای داشته باشند.
عبادی پیشنهاد خود مبنی بر ادغام وزارت فرهنگ و ارشاد با آموزش و پروش را مطرح کرد وگفت: به نظر بنده این دو وزارتخانه باید با هم اغام شوند تا بتوانند با تمام توان اوضاع فرهنگی کشو رار سرو سامان دهند.

۱۳۹۶/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...