نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با نما:

شوی تبلیغاتی امریكای ها برای اعمال محدودیت های ضد ایرانی

عکس خبري -شوي تبليغاتي امريکاي ها براي اعمال محدوديت هاي ضد ايراني

ولی الله نانواكناری عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریكا به دنبال این است كه ما نسبت به نهضت مقاومت عكس العمل نشان ندهیم، اما آنها به منافقینی كه دست شان به خون هزاران آدم بی گناه آلوده است، اعتنایی نمی كنند.

ولی الله نانواکناری نماینده مردم مازندارن، بابلسر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما درباره اجرای بخش هایی از فرمان مهاجرتی ترامپ نسبت به ممنوعیت موقت ورود اتباع 6 کشور اظهار داشت: نگاه ما به سمت تصمیمات ترامپ، مجلس سنای آمریکا یکسان است و ما همه این ها را از یک منبع می دانیم چرا که آنها با یک نگاه خصمانه به نظام جمهوری اسلامی می نگرند.
وی در ادامه افزود: هیچ کدام از نهادهای تصمیم گیری در آمریکا قابل اعتماد نیستند و حتی به سازمان ملل که دم از حقوق بشر می زند نمی توان اعتماد کرد چرا که همه از یک منشا ارتباط برقرار می کنند و پیام شان را از یک جا می گیرند و دست به این اقدام می زنند.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه همه آنها به دنبال بهانه هستند تا اقداماتی را انجام دهند، گفت: حرکت های آنها برای ما قابل اعتماد نیست و نگاه ما نباید بر آنها باشد بلکه ما باید در جهت حفظ منافع ملی و اقتدار نظام تلاش کنیم و در مسیر درست حرکت کنیم و را درست را پیش بگیریم، ما باید نگاه به درون داشته باشیم و مسائل را درون خودمان حل کنیم و با اقتدار پیگیر مسائل خودمان باشیم .
وی درباره استقبال آمریکا از اقدام fatf نسبت به قرار دادن نام ایران در لیست سیاه گفت: از دشمن چه انتظار دارید، دشمن نگاه اش این است که به بهانه ای سوء استفاده کنند و حرکت را به سمت منافع خودش پیش ببرد و ما باید برای حرّیت همه کسانی که در مسیر استقلال گام بر می دارند کمکی داشته باشیم.
نانواکناری افزود: آنها به منافقینی که دست شان به خون هزاران آدم بی گناه آلوده است، اعتنایی نمی کنند ، آنها به عربستان که مردم بی دفاع یمن را به خاک و خون کشیده اند توجه نمی کنند و انها داعش را که دست نشانده خودشان است محکوم نمی کنند حتی زمانی که نیروهای مردمی پیش روی می کنند توان داعشی ها را بالا می برندو هزاران اما و اگر می توانیم نام ببریم که دشمن از آن سوء استفاده می کنند.
وی با اشاره به اینکه اما نسبت به حزب الله که مقاومت مردمی است و در عراق، سوریه و یمن که مقاومت مردمی حضور دارد آنها را تروریست معرفی می کنند و تررویست را به عنوان غیر تروریست مطرح می کنند، گفت: معلوم است آنها به دنبال بهانه هستند و هر اقدامی که در مسیر رهایی باشد، دنبال می کنند تا بتوانند آنها را محکوم کنند.
محمد جواد جمالی نماینده مردم فارس، فسا در گفتگو با خبرنگار نما درباره اجرای بخش هایی از فرمان مهاجرتی ترامپ نسبت به ممنوعیت موقت ورود اتباع 6 کشور اظهار داشت: بایستی بدانیم که سیستم حاکمیتی آمریکا کاملا یک دست عمل می کند و این بحث های اولیه اش به نظر بنده یک شوی تبلیغاتی بوده است.آنها با بحث های اولیه می خواستند نشان دهند که قوه قضاییه آزادی دارند و تفکرات مختلف می توانند ابراز وجود کنند اما استناد می کنم به صحبت های خود ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی اش که مطرح کرد تصمیم گیری ها پشت پرده است و حتی خود رئیس جمهور ممکن است خیلی موثر نباشد.
نماینده مردم فارس، فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صهیونیست هایی که حاکمیت آمریکا را می چرخانند بالاخره تصمیم شان را به کرسی نشاندند، ادامه داد: از اول هم مشخص بود که در این کش و قوس های تبلیغاتی این بحث های اولیه را عملیاتی می کنند بنابراین بایستی به این نتیجه رسید که آمریکا، آمریکا است با خوی استکباری اش چه دموکرات باشد و چه جمهوری خواه باشد.
جمالی با تاکید بر اینکه آمریکا یک دست در خدمت صهیونیست ها است و هیچ فرقی نمی کند، گفت: این رفتار باید برای مردم، سیساتمداران و مسئولین روشن و واضح شده باشد که این ها فقط به دنبال منافع خودشان هستند و بحث های حزبی و غیر حزبی فقط پوشش است.
دیوان عالی ایالات متحده، دوشنبه در اقدامی که یک پیروزی برای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا محسوب می‌شود بخش‌هایی از فرمان ممنوعیت موقت ورود اتباع شش کشور عمدتا مسلمان و پناهندگان به خاک این کشور را اجرایی کرد.حکم دیوان عالی حالت اضطراری دارد تا بخش‌هایی از این فرمان شکل اجرایی به خود گیرد ولی بحث حقوقی برای صدور حکم نهایی ادامه خواهد یافت.
ترامپ در اولین ماه‌های ریاست جمهوری خود فرمانی را امضا کرد که ورود شهروندان شش کشور ایران، سوریه، سودان، سومالی، لیبی و یمن را به مدت 90 روز به آمریکا ممنوع می‌کرد. این فرمان همچنین ورود پناهجویان را به مدت 120 روز معلق می‌کرد.

۱۳۹۶/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...