نسخه چاپی

اختصاصی نما:

ادای دین شاعران در ستایش غرش موشك های سپاه بر سر دشمنان

عکس خبري -اداي دين شاعران در ستايش غرش موشک هاي سپاه بر سر دشمنان

تنی چند از شاعران برجسته كشور در ستایش اقدام موشكی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به تروریست ها دست به قلم شدنند.

به گزارش خبرنگار نما؛ مراسم شب شعر قیام موشک‌ها به پاسداشت اقتدار موشکى جمهورى اسلامى ایران با حضور جمعی از شاعران و فرماندهان نظامی در موسسه اوج برگزار شد. بر این اساس، شاعرانى که پیرامون اقتدار موشکى شعر سروده بودند هر کدام اشعارشان را قرائت کردند.
مصطفى محدثى خراسانى از شاعرانی به نام حوزه ادبیات که در وصف این اقدام اشعاری را سروده است در مصاحبه با خبرنگار نما گفت:طبیعتا انقلابی بودن و تعهد نسبت به انقلاب صفت شاعران است و نه شعر،لذا وقتی که شاعر متعد به این ارزش ها خود را بداند،این آرمان ها طبعتا در اثر او که تجلی روح اوست جلوه گر می گردد و خودش را نشان می دهد و شاعری که دغدغه آرمان های انقلاب را داشته باشد از این رو در پی تحقق اهداف و ارزش هایی است که امام خمینی (ره) پایه گذار آن بوده است و شاعر انقلابی به بهترین نحو ممکن می تواند در این حوزه گام بردارد.
حسین اسرافیلى از دیگران شاعران متعد و انقلابی کشور درباره ویژگی شاعر متعهد و ارزشی اظهار داشت: به نظر من شاعر انقلابی باید تعهدش در شعر و ادب و اهداف انقلابی او نمود داشته باشد و این شاعر باید به دنبال اهداف و آرمان های انقلابی حرکت کند و سروده هایش باید محفل این اهداف گردد.
اسرافیلی در ادامه تصریح کرد:از آنجا که انقلاب اسلامی‌ خاستگاهی دینی و الهی داشت ادبیات این انقلاب نیز با رویکردی دوباره به دین، معنویت، اخلاق، حقیقت طلبی غنایی تازه یافت و شخصی که با عنوان شاعر انقلاب اسلامی شناخته می شود در واقع به معنای انتساب آن شاعر به این جریان است و اعطای این عنوان لزوم تداوم همراهی و دلبستگی تمام و کمال شاعر را به انقلاب اسلامی‌ می‌طلبد.
سعیدى راد هم که در وصف این اقدام موشکی سپاه دست به قلم شده است به خبرنگار نما می گوید : بعد ازاین قضایای موشکی سپاه بود که شاعران انقلابی به نوعی ارادت خود را نسبت به اقتدار نظامی ایران سپاه نشان دادند، من هم در وصف این حرکت رباعی را سرودم تا کوچکترین ادای دینی نسبت به این حرکت انقلابی باشد،شاعر انقلاب اسلامی که همان شاعر متعهد است ،هیچ گاه نباید در مقابل ظلم و ستم سکوت کندو در مرز میان حق و باطل باید موضع گیری انقلابی داشته باشد .
وی افزود: در صفات شاعرانقلابی باید همیشه ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم نمود داشته باشد و پرداختن به این موضوعات در واقع یک وظیفه برای شاعر انقلابی نیز می باشد و سلاح قلم در مبارزه نقشی فراتر از سلاح‌های دیگر را در برابر دشمن ایفا می‌کند. امیداورم یک جوشش در شاعران کشور در مبارزه با جبهه کفر به وجود آید.
این شاعر افزود: بی تردید یکی از تاثیرگذارترین حوزهای ادبیات انقلاب اسلامی‌ را شعر انقلاب اسلامی‌ تشکیل می دهد که هم از نظر نفوذ و تاثیرگذاری در مردم و هم از حیث کیفیت و کمیت، شعر انقلاب اسلامی‌ شاخص‌تر از سایر زمینه‌های ادبی بوده است.
گفتنی است که در این مراسم کیومرث عباسی قصرى،محمدمهدى عبدالهى،ناصر فیض،حسین اسرافیلى،مصطفى محدثى خراسانى،علیرضا قزوه،عبدالرحیم سعیدى راد،محمدمهدى سیار،میلاد عرفانپور،عارفه دهقانى،محسن کاویانى،فاطمه افشاریان،الهه تاجیکزاده،على اکبر فرهنگیان،کامران شرفشاهى،مجید سعدآبادى به شعرخوانى پرداختند و میلاد هارونى خواننده ارزشى کشور قطعه‌اى را در مورد مدافعان حرم خواند

۱۳۹۶/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...