نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با نما:

آمریكا پس از برجام در دشمنی با ایران جسورتر شده است/ نباید عده ای در داخل كشور در پازل امریكا بازی كنند

عکس خبري -آمريکا پس از برجام در دشمني با ايران جسورتر شده است/ نبايد عده اي در داخل کشور در پازل امريکا بازي کنند

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: برجام نتوانست تاثیری بر رفتار خصمانه و دشمنانه آمریكا بگذارد یك سناتور آمریكایی مطرح كرده كه به جای اینكه 150 میلیارد دلار هزینه كنیم از دوستان مان كه حامی ما هستند در ایران حمایت می كنیم تا به اهداف مان برسیم.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره طرح 20 ماده ای کمیسیون امنیت ملی مجلس در تقابل با مصوبه ضد ایرانی مجلس سنای آمریکا اظهار داشت: اقدامات خصمانه و کینه توزانه و دشمنانه آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران و ملت مان به شدت ادامه دارد.
وی ادامه داد: برجام نتوانست تاثیری بر رفتار خصمانه و دشمنانه آمریکا بگذارد حتی می توان گفت آمریکا پس از برجام جسورتر شده است و دشمنی شان افزایش یافته است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نمونه این رفتارهای خصمانه تصویب قانون مبارزه با اقدامات ثبات زدای جمهوری اسلامی ایران بود که در مجلس سنای آمریکا به تصویب رسید و نشان می دهد که آمریکایی ها بنا دارند با تصمیمات خصمانه ادامه دهند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در این شرایط تصمیم گرفت برای مقابله با این مصوبه طرحی را تهیه کند. این طرح با کمک مرکز پژوهش های مجلس با دو فوریت تهیه شده و فردا تقدیم هیئت رییسه خواهد شد.
نقوی حسینی با بیان اینکه این طرح به دلیل اینکه قید دو فوریت دارد به احتمال زیاد در روزهای آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد، ادامه داد: پیش بینی می کنیم همکاران ما به این طرح رای قاطع خواهند داد و به تصویب برسد و بعد از آن طرح برای اجرا آن طی خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره طرح حمایت از مخالفین نظام به جای پرداخت 150 میلیارد دلار گفت: یک سناتور آمریکایی مطرح کرده که به جای اینکه 150 میلیارد دلار هزینه کنیم از دوستان مان که حامی ما هستند در ایران حمایت می کنیم تا به اهداف مان برسیم.
نقوی حسینی ادامه داد: آمریکایی ها شفاف و روشن اعلام می کنند که به دنبال براندازی نظام هستند و در این مسئله تردیدی نیست و سالانه میلیون ها دلار هزینه می کنند و اعتبار می گذارند.
وی در پایان خاطر نشان کرد : مهم این است که ما در داخل کشور در پازل آمریکا بازی نکنیم و کسی در کشور سرباز پیاده آمریکایی ها نشوند و با استفاده از این امکانات در جهتی حرکت نکند که آمریکایی ها تعریف می کنند.
طرح مجلس دولت را موظف میکند در برابر اقدامات عهد شکنانه آمریکا متقابل اقدام کند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در واقع این طرح می خواهد اقداماتی را پیش بینی کند و دولت را موظف می کند که متقابلا در برابر این اقدامات عهد شکنانه اقدامات متقابل و متناسب انجام دهد.
اردشیر نوریان عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار نما درباره طرح 20 ماده ای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در تقابل با مصوبه s772 مجلس سنای آمریکا اظهار داشت : کلیات این طرح هنوز به کمیسیون نرسیده است و در آنجا باید بحث شود و بعد از تایید کمیسیون برای صحن مجلس آماده خواهد شد.
وی در ادامه افزود: کلیات حاکم بر این طرح بر این قرار دارد که طرف مقابل ما در مذاکرات مخصوصاً ایالات متحده آمریکا عهد شکنی کرده است.
نوریان با بیان اینکه روح کلی این طرح در تقابل با آنچه که آمریکایی ها برخلاف برجام و مفاد توافق انجام داده اند، گفت: و همچنین این طرح در تقابل با اقداماتی که آمریکایی ها انجام داده اند که نوعی عهد شکنی و نقض تعهدات بوده است، قرار دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در واقع این طرح می خواهد اقداماتی را پیش بینی کند و دولت را موظف کند که متقابل در برابر این اقدامات عهد شکنانه اقدامات متقابل و متناسب انجام دهد.
وی ادامه داد: مفاد و بندهایی این طرح باید در کمیسیون مطرح شود و بعد به مرحله آمادگی برسد و آن موقع جزئیات را ارائه خواهیم داد.
نوریان در رابطه با حمایت آمریکا از مخالفین نظام که اخیرا مطرح شده است ، اظهار داشت : قبلا این مسئله وجود داشته است و آمریکایی ها از این کار ها می کنند همانطور که می دانید اموال فرهنگی و لوح های هخامنشی را مصادره می کنند و اموال به دست آمده از آن را در اختیار کسانی می گذراند که ادعای واهی نسبت به خسارت وارده از تروریسم و.. دیده اند، می دهند.
کمیته روابط خارجی سنای آمریکا 4 خرداد ماه پیش‌نویس ارائه شده از سوی ۱۴ نماینده دمکرات و جمهوری‌خواه مبنی بر تحریم‌های جدید علیه ایران را به تصویب رساند. این تحریم‌ها متوجه افراد و نهادهایی خواهد شد که به توسعه و تولید موشک‌های بالستیک ایران کمک می‌کنند.
چنانچه طرح تصویب قطعی شود، دولت ترامپ باید ظرف ۹۰ روز تحریم‌های جدیدی را علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای فعال در توسعه برنامه‌های موشکی ایران تصویب کند.
اگر این طرح تصویب شود، سپاه پاسداران برای اولین مرتبه از سوی آمریکا تحریم می‌شود. پیش‌تر و در سال ۲۰۰۷، شاخه برون مرزی این نهاد (سپاه قدس) تحریم شده بود. نمایندگانی که به این مصوبه رای داده‌اند بر این نظرند که تحریم‌های جدید مغایرتی با مفاد توافق هسته‌ای و برجام ندارد.

۱۳۹۶/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...