نسخه چاپی

دریاچه ارومیه را با فاضلاب شهر‌ها و شهرك‌های صنعتی پر كردند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه ستاد احیای دریاچه ارومیه فاضلاب‌های تصفیه نشده را وارد دریاچه ارومیه كرد، گفت: در زمان بارندگی بدون استثنا تمامی فاضلاب‌های شهری و صنعتی منطقه به دریاچه ریخته شده است.

به گزارش نما؛نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با بیان اینکه در نخستین جلسه هیات دولت پروژه احیای دریاچه ارومیه مطرح شد گفت: آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور به عنوان رئیس ستاد احیا و دبیر کارگروه هم عیسی کلانتری انتخاب شد و هزینه‌های زیادی برای راه اندازی انجام گرفت.

وی ادامه داد: ستاد احیای دریاچه ارومیه به جای تامین منابع آب این دریاچه، فاضلاب‌های تصفیه نشده را وارد دریاچه ارومیه کرد و در زمان بارندگی بدون استثنا تمامی فاضلاب‌ها به دریاچه ریخته شده است.

نماینده مردم ارومیه تصریح کرد: علاوه بر این فاضلاب شهرک‌های صنعتی هم به دریاچه ارومیه ریخته می‌شود و همه این‌ها دریاچه ارومیه را تبدیل به یک مخزن بزرگ فاضلاب کرده است.

به گفته وی تراز آب دریاچه ارومیه براساس اطلاعات موجود در سایت وزارت نیرو از تاریخ 26 خرداد 92 تا 26 خرداد 96، 19سانتی متر کاهش داشته است.

قاضی‌پور اظهار داشت: به عنوان نماینده این استان می‌گویم حق مستضعفان و سرمایه 80 میلیون جمعیت ایران را به دست یک کارگروه داده‌اند که برای خودشان حق ماموریت خارجی، تحقیق،تحصیل و ... رد کنند و با حیف و میل حق مردم، منافع خودشان را تامین کنند.

وی افزود: قرار بر این بود این کارگروه شغل دائم جایگزین برای کشاورزان منطقه ارومیه تامین کنند، اما به جای آن به فکر پلمپ سه هزار چاه مردم است.

قاضی‌پور تعطیلی سه هزار چاه در آذربایجان را به معنای تعطیلی کشاورزی و در نتیجه تعطیلی تمامی کارخانجات تبدیلی مانند کنستانتره‌ها را مرگ اقتصاد آذربایجان غربی دانست که به گفته وی باعث آواره شدن یک میلیون نفر از مردم این استان است.

وی در پایان خطاب به مسئولان ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: باید از روی جنازه من رد شوید تا بگذارم بدون اینکه شغل جایگزینی برای کشاورزان آذربایجانی غربی تامین کرده باشید، چاه‌های این استان را پلمپ کنید.

۱۳۹۶/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...