نسخه چاپی

بیژن ذوالفقار نسب در گفت و گو بانما:

نمی‌توان در حیطه اختیارات فنی وارد شد!

عکس خبري -نمي‌توان در حيطه اختيارات فني وارد شد!

ورود و خروج بازیكنان مربوط به نظر آقای برانكوست. نمی‌توان در حیطه اختیارات فنی وارد شد. هر مربی حق كامل دارد تا بازیكنانش را بر اساس آنچه می‌خواهد جذب كند.

گفتگو: علیرضا حاجی میرزابابا- بیژن ذوالفقارنسب از کارشناسانی است که همیشه منصف به سوالات جواب می دهد او معتقد است: مشکلات مالی مهم‌ترین عامل بلاتکلیفی تیم‌ها هستند؛ چرا که مدیرعاملان باشگاه‌ها بعد از ناتوانی در فراهم آوردن بودجه تصمیم به کناره‌گیری می‌گیرند و کسی هم حاضر به تقبل بدهی باقی مانده نمی‌شود. باشگاه‌ها وقتی می‌خواهند با بازیکن موردنظر خود قرارداد ببندند، باید مبلغی را پرداخت کنند اما پولی نیست که به آنها بپردازند. همین عاملی می‌شود که در فصل نقل‌و‌انتقالات شاهد کمترین تحرکات هستیم. قطعا وقتی فصل بدنسازی و تمرینات تیم‌ها کاهش یابد بر کیفیت بازی‌ آنها تاثیر می‌گذارد و احتمالا در کوران لیگ برتر هم شاهد این موضوع خواهیم بود.


اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس چگونه انتخاب می شوند؟

کارگروهی تشکیل شده که تصمیم دارند حضور افراد را با توجه به تاثیرگذاری آنها در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس بررسی کنند. صحبت‌هایی هم با من و برخی اعضای دیگر هم صورت گرفته است تا در این زمینه کمک کنیم. هنوز این موضوع قطعی نشده است و اجازه دهید پس از تایید این موضوع صحبت‌های مشخصی را درباره اهدافی که مدنظر است انجام دهیم. وزارت ورزش در انتخاب اعضای هیات مدیره پرسپولیس هم حساسیت زیادی به خرج‌ می‌دهد و سعی می‌کند با انتخاب درست و منطقی نفراتی را تعیین کند که به درد باشگاه بخورند.


شنیده ایم که قرار است در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس حضور داشته باشید، چند درصد احتمال حضور شما در این هیات مدیره جدید وجود دارد؟
 بنده در وزارت ورزش هستم و می‌دانم تغییرات بزودی صورت می‌گیرد اما نمی‌توانم درصد اعلام کنم زیرا هنوز این موضوع مشخص نشده است. تنها می‌دانیم که هیات مدیره باشگاه پرسپولیس قرار است بزودی متحول شود و البته زمان زیادی نیز طول نمی‌کشد چون به فصل نقل و انتقالات نزدیک شده‌ایم و باید زودتر مشخص شود.


 از جذب بازیکنان جدید در پرسپولیس راضی هستید؟

ورود و خروج بازیکنان مربوط به نظر آقای برانکوست. نمی‌توان در حیطه اختیارات فنی وارد شد. هر مربی حق کامل دارد تا بازیکنانش را بر اساس آنچه می‌خواهد جذب کند.


 رفتن سروش رفیعی می تواند به پرسپولیس ضربه بزند؟
 رفیعی بازیکن فوق‌العاده‌ای است و اثرگذاری خوبی در پرسپولیس داشت. با این حال فکر نمی‌کنم بدنه پرسپولیس با خروج یکی دو بازیکن ضربه بخورد و حرکت تیمی برانکو دچار مشکل شود، چرا که او یک تیم را بسته و بدون شک کل مجموعه پرسپولیس همانند یک تیم رفتار می کند و قدرتی که از پرسپولیس در فصل گذشته دیدیم به واسطه یکی دو بازیکن نبود.


 به نظر شما رویای قهرمانی هواداران پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به واقعیت می رسد؟
 من نمی‌‌خواهم صحبت از غیرممکن بودن قهرمانی پرسپولیس در آسیا داشته باشم. اما وقتی حریفان پرسپولیس را مخصوصا در شرق آسیا می‌بینم باید بگویم کار بسیار سختی پیش روی برانکو و شاگردانش است. حریفان پرسپولیس امکانات خوبی دارند و باید بگویم ظرفیت قهرمانی در آسیا را نداریم.


ملاک‌های وزارت ورزش برای انتخاب اعضای جدید هیات مدیره باشگاه استقلال چه چیزهایی بوده؟

برای انتخاب اعضای هیات مدیره باید ملا‌ک‌هایی را درنظر گرفت که هر کدام در امور فنی، اقتصادی و مدیریتی شرایط خاص خودشان را داشته باشند. وزارت هم با درنظر گرفتن این ملاک‌ها اعضای جدید هیات مدیره استقلال را معرفی کرد و به نظر من تیم خوبی در استقلال حاکم شد و می‌توانند کارهای خوبی در این باشگاه انجام دهند.


تیم ملی به جام جهانی روسیه صعود کرد از وضعیت فنی تیم رضایت دارید؟

عملکردی که تیم ملی از خود نشان داد، در هفت، هشت سال گذشته شاهد آن نبودیم.وضعیت تیم ملی خیلی خوب است. شرایط خوبی در تیم ملی حکمفرماست. کی‌روش مدیریت خوبی روی برنامه‌ریزی تیم ملی داشت و صعود بسیار مقتدرانه‌ای داشتیم. حالا وقتش رسیده که دنبال هدف بزرگترمان که موفقیت در جام جهانی است باشیم. بایستی امکانات مناسب در اختیار تیم ملی قرار داده شود تا بتوانیم در روسیه به‌دنبال صعود ازگروه‌مان باشیم.


 در فصل نقل و انتقالات هستیم اما متاسفانه برخی از تیم ها با توجه به عدم بودجه مناسب نمی توانند بازیکنان مد نظر خود را جذب کنند علت را در چه چیز می دانید؟
 مشکلات مالی مهم‌ترین عامل بلاتکلیفی تیم‌ها هستند؛ چرا که مدیرعاملان باشگاه‌ها بعد از ناتوانی در فراهم آوردن بودجه تصمیم به کناره‌گیری می‌گیرند و کسی هم حاضر به تقبل بدهی باقی مانده نمی‌شود. باشگاه‌ها وقتی می‌خواهند با بازیکن موردنظر خود قرارداد ببندند، باید مبلغی را پرداخت کنند اما پولی نیست که به آنها بپردازند. همین عاملی می‌شود که در فصل نقل‌و‌انتقالات شاهد کمترین تحرکات هستیم. قطعا وقتی فصل بدنسازی و تمرینات تیم‌ها کاهش یابد بر کیفیت بازی‌ آنها تاثیر می‌گذارد و احتمالا در کوران لیگ برتر هم شاهد این موضوع خواهیم بود. الان بعضی از تیم ها تمریناتشان را آغاز نکرده‌اند و زمانی که بخواهند شروع کنند دیر شده و مجبورند با آغاز لیگ برتر کماکان درگیر کار‌های تاکتیکی باشند. اگر قبل از اتمام لیگ برنامه دقیقی برای شروع مسابقات داشته باشند، دچار چنین شرایطی نمی‌شوند. احتمالا لیگ پانزدهم هم از کیفیت کمتری نسبت به لیگ چهاردهم برخوردار خواهد بود.



۱۳۹۶/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...