نسخه چاپی

گزارش خبرنگارنما از نمایشگاه آثار چهره‌های ماندگار ایران؛

دریافت پول برای درج نام افراد در بین چهر های ماندگار عرصه هنر

عکس خبري -دريافت پول براي درج نام افراد در بين چهر هاي ماندگار عرصه هنر

یكی از چهره های ماندگار در عرصه هنرهای نمایشی گفت:هنر به عنوان ژرف ترین گفتگوی انسان فریخته،ماندگارترین تلاشی است كه در نظام هستی می ماند برخی شركت‌ها افرادی را حتی با پرداخت مبالغی سعی دارند به عنوان چهره ماندگار معرفی كنند.

یدالله کابلی از چهره های ماندگار عرصه هنرهای تجسمی در خصوص اینکه چه ویژگی هایی باعث ماندگار شدن هنرمند می شود،به خبرنگار نما گفت: هر هنرمندی در تلاش است که راز ماندگاری خود را در سعی و کوشش بی وقفه در این عرصه بگذارند و با تلاشی خستگی ناپذیردر پی تحقق اهداف خود در این عرصه گام بردارد. این افراد چهره‎های نادر و بزرگ سرزمین ما هستند و ماندگاری در کارنامه نیم قرن تلاش این بزرگان است.
البته متاسفانه امروز نیمی از آنها نیستند که امیدوارم هر چه بیشتر قدر چنین چهره‎ها و چنین بزرگانی را بدانیم و بتوانیم آنها را به جهان معرفی کنیم.
به گزارش خبرنگار نما؛ نمایشگاه آثار چهره‌های ماندگار ایران با عنوان «قاب تجلی»، در فرهنگسرای نیاوران در حال برگزاری است.در این نمایشگاه که به همت ماهنامه چهره‌های ماندگار و بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران در حال برگزاری است، آثار هنرمندان نام‌آشنا در حوزهای مختلف هنری از جمله هنرهای تجسمی به نمایش درآمده است.
محمد سلحشور از هنرمندان عرصه هنر خوشنویسی در این خصوص به خبرنگار نما گفت: تا حدودی خود آثار تولید شده توسط هنرمند باعث ماندگاری هنرمندان عرصه های گوناگون می گردد،اما مهمتر از این ها اخلاق است که باعث ماندگاری یک هنرمند می شود و قطعا هنرمندی که گفتارش جنبه اجتماعی داشته باشد و در کردارش انسانیت تبلور بیابد،باعث ماندگاری او خواهد شد.
وی در خصوص برپایی این نمایشگاه گفت:نمایشگاه آثار چهره‌های ماندگار ایران که با عنوان قاب تجلی برپا شده است،فرصت خوبی را برای بازدیدکنندگان به وجود آورده است که با چهره های ماندگار و آثار خلق شده توسط این هنرمندان برجسته کشور آشنا شوند.امیدوارم که مردم هم از این نمایشگاه استبال کنند،زیرا این هنرمندان سرمایه های این کشور محسوب می شوند.
محمود اسعدی ،دبیر این نمایشگاه درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت:این نمایشگاه در واقع تداوم حرکت و جریان اصیل و اساسی انتخاب چهره ماندگار در کشور است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بهترین شخصیت‌های صاحب رأی در حوزه‌های علمی، فرهنگی و هنری به عنوان چهره ماندگار معرفی شدند. ما این افتخار داشته‌ایم تا این شخصیت‌های برجسته و نخبه را در عرصه‌های مختلف شناسایی و به ویژه به نسل جوان معرفی کنیم.
وی تصریح کرد: 240 اثر به نمایش درآمده در این نمایشگاه مرتبط باعکس‌های پرتره چهره‌های ماندگاری که فرصت کافی جهت عکاسی حرفه‌ای از آنها فراهم شده است به نمایش در آمده است.
در کنار آن آثار نقاشی، خوشنویسی و نقاشی‌خط چهره‌های ماندگار هنرهای تجسمی چون استاد محمود فرشچیان، استاد محمد احصایی، استاد غلامحسین امیرخانی، استاد نصرالله افجه‌ای، استاد جلیل رسولی، استاد یدالله کابلی، استاد کیخسرو خروش، استاد محمدحسین حلیمی، استاد محمد سلحشور، استاد عباس اخوین، استاد علی‌اکبر صادقی، استاد حبیب‌الله آیت‌اللهی، استاد عبدالصمد حاج صمدی به همراه برخی دیگر از بزرگان هنر نیز در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. همچنین دو کتاب عکس چهره‌های ماندگار و کاشی‌های اسلیمی چهره‌های ماندگار ارائه خواهد شد.
مسئول برگزاری این نمایشگاه در ادامه افزود: همچنین تصاویری از پرتره تعدادی از ۲۴۰ شخصیت برگزیده که در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری در خلال این سال‌ها به عنوان «چهره ماندگار» انتخاب شده‌اند نیز به روی دیوار در این نمایشگاه نصب شده است.
اسعدی اظهار داشت: متاسفانه برخی شرکت‌ها افرادی را حتی با پرداخت مبالغی سعی دارند به عنوان چهره ماندگار معرفی کنند.
از این رو می‌توان گفت یکی دیگر از اهداف ما در برگزاری این نمایشگاه معرفی چهره‌های ماندگار واقعی است و تلاش می‌کنیم تا در خلال برگزاری نمایشگاه آثاراین عزیزان که به صورت کتاب چاپ شده است نیز به نمایش گذاشته شود.
وی در خصوص سابقه برگزاری مراسم تقدیر از چهره های ماندگار افزود:پیشینه برگزاری مراسم چهره های ماندگاربه حدود 18 سال پیش باز می گردد که طرح برگزاری همایش پس از گفت و گو با 150 شخصیت علمی-فرهنگی و هنری ارائه شد و در خلال ده سال 232 شخصیت در رشته های علمی وفرهنگی و هنری انتخاب شدند. پس از وقفه ای کوتاه که در برگزاری مراسم پیش آمده برگزاری این نمایشگاه می تواند به تداوم این جریان فرهنگی کمک کند.
دکتر اسعدی تاکید کرد :این نخستین نمایشگاهی است که تقریبا همه استادان طراز اول هنرهای تجسمی ایران در آن اثر یا آثاری را به نمایش می گذارند و این اتفاق خوب و مبارکی است.
دکتر اسعدی در پایان اظهار امیدواری کرد:انشاء الله که شناسایی و شناساندن بزرگان علم و فرهنگ بصورت سازمان یافته از سوی نهادی مستقل تداوم یابد تا این نیاز اجتماعی برطرف و کشور از نظرات نخبگان بیش از پیش بهره مند شود.
گفتنی است که این نمایشگاه تا ۱۶ تیرماه دایر است و علاقه‌مندان جهت بازدید از آن می‌توانند در روزهای عادی از ساعت ١٠ الی ٢١ و در روزهای تعطیل از ساعت ١٤ الی ٢١ به گالری شماره ١ فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

۱۳۹۶/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...