نسخه چاپی

حسینی كیا، در گفتگو با نما مطرح كرد:

مفاد تفاهم نامه ایران با ایرباس اجرایی نشده است

عکس خبري -مفاد تفاهم نامه ايران با ايرباس اجرايي نشده است

عضو هیئت رئیسه كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به دلیل این كه شركت های دیگر هواپیمایی حاضر نشدند تا با ما بر سر میز قرار داد بنشنند از این رو ایران تمایل خریداری هواپیما از ایرباس را مطرح كرد و بر روی این مسأله است كه امروز تا حدودی حساسیت به خرج می دهد.

سید جواد حسینی کیا، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم سنقر در خانه ملت در گفتکو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به تفاهم نامه 343 هواپیما، گفت: ناوگان هواپیمایی کشورمان به دلیل فرسوده بودن نیاز به تغییرات اساسی دارد.
وی در ادامه گفت: اگر هوایپماهای تفاهم شده میان ایران و ایر باس به کشور وارد شود قطعا باعث خواهد شد تا برخی از هواپیماهای فرسوده کشورمان از رده خارج شوند و این هواپیماها جایگزین هواپیماهای فرسوده خواهند شد.
حسینی کیا بیان کرد: به دلیل امنیت پرواز مسافران بخشی از هواپیماهای خریداری شده کمک کار هواپیماهای فرسوده خواهند شد.
نماینده مردم سنقر در خانه ملت ادامه داد: برای خرید هواپیما ها دولت باید شرایط خاصی را لحاظ کنند و در این زمینه قطعا مسئولان در خصوص نحوه پرداخت قسط های هواپیماهای خریداری شده بررسی هایی کرده اند تا نه به دولت و مدیران فرودگاهی کشور خسارتی در زمینه پرداخت بدهی به شرکت ایر باس وارد نشود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بانک هایی که عملیات های فایناس را انجام می دهند وقتی در محاسبات متوجه شوند که طرف مقابل توان پرداخت بدهی ها را ندارند قطعا عملیات های اجرایی در جهت بروز ظهور فایناس را پشتیبانی نخواهند کرد.
وی در ادامه به صحبت های میان خود و مدیر عامل بانک صنعت و معدن اشاره و خاطر نشان کرد: مدیر عامل بانک صنعت و معدن در خصوص نحوه بازپرداخت بدهی های ایران به شرکت ایرباس بیان داشت که نحوه پرداخت بدهی های مربوط به خرید هواپیما از ایر باس ریز به ریز محاسبه شده است.
حسینی کیا ادامه داد: اگر فرودگاههای کشور توان پرداخت بدهی های هواپیماها را نداشته باشند قطعا شرکت ایرباس طبق مفاد قرار داد با ایران برخورد خواهد کرد.
وی در خصوص تمایل ایران به خرید هواپیمای 380 ایر باس گفت: به دلیل این که شرکت های دیگر هواپیمایی حاضر نشدند تا با ما بر سر میز قرار داد بنشنند از این رو ایران تمایل خریداری هواپیما از ایرباس را مطرح کرد و بر روی این مسأله است که امروز تا حدودی حساسیت به خرج می دهد.
نماینده مردم سنقر در خانه ملت ادامه داد: امروز ایران در شرایط بحرانی به سر می برد و تحریم ها از سوی سنا بر کشور ما شدت خواهد گرفت اگر نتوانیم در حال حاضر برخی از اقدامات را انجام دهیم قطعا در آینده شرایط ما سخت تر از زمان فعلی خواهد شد.
وی در خاتمه بیان داشت: بخشی از مفاد تفاهم نامه ایران با شرکت ایر باس که مبتنی بر ایجاد شرکت های ساخت قطعات هواپیما در ایران از سوی این شرکت هنوز انجام نشده است.

۱۳۹۶/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...