نسخه چاپی

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با نما :

طرح نمایندگان در مقابله با اقدامات خصمانه آمریكا یكشنبه تقدیم مجلس می شود

عکس خبري -طرح نمايندگان در مقابله با اقدامات خصمانه آمريكا يكشنبه تقديم مجلس مي شود

یك عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی گفت : طرح نمایندگان روز یكشنبه تقدیم مجلس می شود و به دلیل اینكه این طرح دارای قید دو فوریت است امكان دارد همان روز یكشنبه در صحن علنی مجلس به بحث و بررسی گذاشته شود .

سید حسین نقوی حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با بیان اینکه کنگره آمریکا قانون مبارزه با اقدامات ثبات زدای جمهوری اسلامی ایران در سال 2017 معروف به s722 را تصویب کرده است گفت : رییس جمهور حق وتو در این قانون را ندارد به دلیل اینکه با درصد بالایی به تصویب رسیده است .
وی در ادامه با اشاره به اینکه رفتارهای خصمانه ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران روز به روز شدت می گیرد اظهار داشت : نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح قانونی را پیش بینی کردند که در آن بتوانند با اقدامات کینه توزانه آمریکایی ها مقابله کنند .
وی افزود : طرحی که در مجلس سنای آمریکا به تصویب رسیده یک طرح قانونی عادی نیست بلکه یک قانون مادر برای تحریم های بیشتر علیه جمهوری اسلامی است یعنی مطابق این مصوبه دستورات اجرایی رییس جمهور آمریکا منجر به تحریمات بیشتر علیه ایران می شود و هریک از گزارش هایی که در این مصوبه آمده است اگر ظرف سه ماه تهیه شود ممکن است منجر به طرح های تحریمی جدید علیه ایران شود .
وی در توضیح طرحی که توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال تدوین است بیان داشت : طرح تهیه شده توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز یک طرح مادر است که در مفاد آن موضوعاتی از قبیل دریافت غرامت از ایالات متحده آمریکا به جهت خسارتی که به شهروندان ایرانی وارد کردند و هم چنین دریافت خسارت آسیب دیدگان کاربرد سلاح های شیمیایی که متعلق به غربی ها بوده است و حوزه های گسترده اقتصادی نظامی در آن گنجانده شده است و یکسری اقدامات اجرایی نیز در جهت این موارد صورت گرفته است .
وی در پایان با اشاره به اینکه این طرح قرار است روز یکشنبه تقدیم مجلس شود ، خاطر نشان کرد : به دلیل اینکه این طرح دارای قید دو فوریت است امکان دارد همان روز یکشنبه در صحن علنی مجلس به بحث و بررسی گذاشته شود .

۱۳۹۶/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...