نسخه چاپی

فیاضی در گفتگو با نما مطرح كرد:

آمارسازی دولت از دستاوردهای به دست نیامده/ تورم بر خلاف ادعای دولت كاهش نیافته است

عکس خبري -آمارسازي دولت از دستاوردهاي به دست نيامده/ تورم بر خلاف ادعاي دولت كاهش نيافته است

نماینده سابق مجلس گفت:آمارهایی كه از سوی مسئولین در جهت اعلام تك نرخی بودن تورم به آنها متوسل می شوند آمارهای دست سازی هستند كه می شود در هر دولتی این آمارها را ساخت و به مردم ارئه كند.

عبدالوحید فیاضی، نمانیده دور نهم نور و محمود آباد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به افزایش نرخ تورم در کشور، گفت: اصل این موضوع که تورم تک رقمی شده است غیر واقعی و اصولی است.
وی در ادامه افزود: نرخ تورم در کشور همچون نرخ رشد صادرات و سرمایه گذاری ها می باشد که بر اساس واقعیات به مردم اعلام نمی شود.
فیاضی در ادامه با اشاره به آمارهای ارائه شده در خصوص نرخ تک رقمی شدن تورم در کشور اذعان داشت: آمارهایی که از سوی مسئولین در جهت اعلام تک نرخی بودن تورم به آنها متوسل می شوند آمارهای دست سازی هستند که می شود در هر دولتی این آمارها را ساخت و به مردم ارئه کند.
نماینده مجلس نهم ادامه داد: برخی از دولت ها صادقانه تر در این موارد برخورد می کنند اما برخی دیگر در تلاشند تا با آمارهای ساخته شده و دست ساز مردم را قانع کنند.
فیاضی ادامه داد: اگر از همین لحظه به زندگی و چرخه زندگی و حیات مردم نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که چیزی به نام کاهش تورم در کشور معنا ندارد.
وی با اشاراه به اقدامات دولت در زمان انتخابات گفت: دولت یازدهم دربعد از انتخابات بسیاری از موارد و مسائلی که می بایست بر آنها نظارت دقیق و جامعه ای داشته باشد آن موضوعات را رها کرده و توجهی به مسائل و برنامه های گذشته نمی کند.
نماینده سابق نور و محمود آباد در مجلس تصریح کرد: در طول چهار سال پیش رو باید منتظر تغییرات آماری و ارائه آن به مردم باشیم.
فیاضی در خصوص این که چرا افزایش را بیشتر در مواد و مایحتاج های خوراکی و مصرفی شاهد هستیم تا غیر خوراکی ها؟ گفت: میزان مصرف همواره بر قیمت تورم اثر مثبت می گذارد و خود عرضه و تقاضا دلیلی بر کاهش یا افزایش قیمت های کالا ها به شمار می رود.
فیاضی بیان کرد: با توجه به فصل تابستان و درخواست مردم برای فراهم کردن مایحتاج زندگی و مصرف کالاهای نوشیدنی و خوراکی همواره شاهد افزایش قیمت ها در این فصل بوده و هستیم.
وی در ادامه به بازار مسکن، خودرو و دیگر بازارها اشاره کرد و گفت: در همه موارد ذکر شده شاهد هستیم که تورم در این بازارها نیزمشهود است و وضعیت این بازارها بهتر از مواد غذایی نیست اما بازار مواد عذایی بیشتر از موارد دستخوش افزایش تورم شده است.
فیاضی در خاتمه در واکنش به عملکرد دولت در کاهش تورم اشاره کرد و بیان داشت: دولت خود عامل تورم است و اگر مسئولین دولت تنها به قبض های صادر شده مردم در حامل های انرِژی، آب، برق و گاز توجه و دقت کنند خواهند دید که تورم تا چه میزان در کشور افزایش یافته ست.

۱۳۹۶/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...