نسخه چاپی

میرمحمدی در گفتگو با نما مطرح كرد:

دولت تدبیر و امید دولت حرف و وعده است/مشكلات اقتصادی كشور با مدیریتی انقلابی و جهادی برطرف می‌شود

عکس خبري -دولت تدبير و اميد دولت حرف و وعده است/مشكلات اقتصادي كشور با مديريتي انقلابي و جهادي برطرف مي‌شود

نماینده سابق مجلس گفت: دولت باید برای انجام پروژه ها و برنامه های اقتصادی خود دستور العمل جهادی را جایگزین دستور العمل های ستادی كند تا بتواند هرچه سریع تر برنامه های خود را در كشور عملیاتی و به مرحله اجرا در آورد.

سید محمد حسین میر محمدی، عضو کمیسیون مجلس نهم در مجلس در گفتگو با خبرنگار نما در واکنش به موفقیت های دولت در مسائل اقتصادی گفت: رویکرد دولت در اقدامات اقتصادی و سازندگی در کشور رویکرد اداری است که تنها جنبه های دستوری را دنبال می کنند.
وی در ادامه افزود: دولت در راستای چابک شدن سیستم اداری کشور اراده ای ندارد و ساختار مجموعه اقتصادی و عملیاتی دولت کارها را بدرستی هدایت نمی کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم به ظریفت جهاد سازندگی سپاه و مردم و بسیج اشاره کرد و ادامه داد: نهادهایی همچون سپاه و مردم ظریفت انقلابی هستند و روند ستادی را دنبال نمی کنند و بجای این که بارها بیان کنند و دستور دهند که این کار یا آن کار بشود یا نشود هدف گذاری کرده و با هدف گذاری اقدامات لازم جهت پیشبرد اهداف و برنامه های در دست اجرا را انجام می دهند.
میرمحمدی اذعان کرد: برای انجام کار باید اراده کاری وجود داشته باشد اگر اراده کاری وجود داشته باشد می توان از آن به عنوان ترن قطار استفاده کرد و هرچه اراده برای رسیدن به اهداف کلان آماده باشد می تواند واگن های بیشتری را به حرکت در بیاورد.
وی گفت: دولت از نقص نبود اراده در اجرای عملیات های راهبردی رنج می برد از این رو دولت باید برای برون رفت از این سستی و کرختی که در آن گرفتار شده است با تفکر و مشورت برنامه های عملیاتی را تدوین کند.
میرمحمدی در ادامه به تمرکز بسیاری از دستگاهها و نهادها در تهران اشاره کرد و گفت: تمرکز نهادها در تهران چندان موضوعیتی ندارد بلکه باید ستادهای وزارتخانه هایی همچون اقتصاد، صنعت ومعدن تجارت و رفاه کار و امور اجرایی و وزارت جهاد کشاورزی در حوزه هایی مستقر شوند که در آن حوزه ها تولید و اشتغال وجود دارد.
نماینده دور نهم مجلس با طرح پرسشی مبنی بر اینکه آیا دولت به دنبال حل مشکلات موجود در کشور است، گفت: دولت باید خود را از تشکیل جلسات َخارج کند و به سمت عملیاتی کردن برنامه ها گام بردارد.
میرمحمدی ادامه داد: دولت باید برای انجام پروژه ها و برنامه های اقتصادی خود دستور العمل جهادی را جایگزین دستور العمل های ستادی کند تا بتواند هرچه سریع تر برنامه های خود را در کشور عملیاتی و به مرحله اجرا در آورد.
میرمحمدی با تأکید بر این مطلب که برگزاری جلسات و بیان برنامه ها نمی تواند موتور اقتصاد کشور را به حرکت در بیاورد، اظهار داشت: اگر مسئولان ارشد نظام به دنبال این هستند که نظام اقتصادی کشور رونق یابد و پویایی داشته باشد باید اقدامات جهادی را در دستور کار خود قرار دهند.
وی درخاتمه در خصوص معنای اقدامات جهادی و انقلابی افزود: اقدام جهادی و انقلابی بدین معنا است که ضوابط دست پا گیر بایستی از قوانین حذف شود و رئیس جمهور به عنوان اولین شخص اجرایی کشور با قدرت اجرایی که در اختیار دارد می تواند تمامی ضوابط دست پاگیر را به راحتی حذف کند.

۱۳۹۶/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...