نسخه چاپی

سخنگوی سازمان سنجش آموزش كشور در مصاحبه با نما تشریح كرد؛

رقابت بیش از 900 هزار داوطلب در ماراتن كنكور 96/چهارشنبه 14 تیرآخرین مهلت دریافت كارت آزمون سراسری

عکس خبري -رقابت بيش از 900 هزار داوطلب در ماراتن کنکور 96/چهارشنبه 14 تيرآخرين مهلت دريافت کارت آزمون سراسري

سخنگوی سازمان سنجش آموزش كشور گفت: در آزمون ورودی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی سال 96 بیش از 900 هزار نفر با یكدیگررقابت خواهند كرد.

دکتر حسین توکلی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشوردر گفت‌وگو با خبرنگار نما گفت: از میان 930هزار و 208 نفر داوطلبی که درآزمون سال 96 ثبت‌نام کرده اند، تعداد 548 هزار و 220 نفر زن و مابقی نیز مرد هستند.همچنین بر این اساس تعداد 148 هزار و 429 نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، 580 هزار و 301 داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی، 184 هزار و 122 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی،‌10 هزار و 485 نفر در گروه آزمایشی هنر و 6 هزار و267 نفر داوطلب نیز در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ثبت نام نموده اند.
مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در ادامه اظهار داشت:آزمون سراسری سال 96 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی، غیرانتفاعی و غیردولتی، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و همچنین کدرشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه­های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج­شنبه 15 تیرماه برگزار می شود. همچنین داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج­شنبه مورخ 15 تیر ماه ونیز داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه مورخ 16 تیر ماه با یکدیگر به رقابت می پردازند.آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی هم در بعدازظهر جمعه 16 تیر ماه در 372 شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد.
توکلی در خصوص نحوه‌ و زمان پرینت برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون سراسری دانشگاهها تصریح کرد:کارتهای‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ گروههای‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ تجربی‌، علوم انسانی‌، هنر و زبانهای خارجی‌ به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه 11 تیر ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است که داوطلبان تا روز چهارشنبه مورخ 96/4/14 برای مشاهده و پرینت خود می توانند به این سایت نیز مراجعه کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش همچنین درباره سوالات این دروه از کنکور سراسری خاطرنشان کرد: سؤالات عمومی و اختصاصی برای تمامی داوطلبان به‌صورت تستی و چهارگزینه‌ای خواهد بود و سؤالات از کتب اعلام‌شده دوره دبیرستان و پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی طراحی شده است.
وی در خصوص مقایسته تعداد داوطلبان این دوره نسبت به سال گذشته افزود:آمار ثبت نام کنندگان آزمون سراسری سال 96 نسبت به سال 95، 691 نفر بیشتر شده است که آمار داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در آزمون سراسری 95 تعداد 860 هزار و 437 بود.
سخنگوی سازمان سنجش گفت:داوطلبانی که در 2 یا 3 گروه آزمایشی متقاضی آزمون شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروههای آزمایشی دوم و سوم (گروه­های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی) هم اقدام نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس­دار و ارائه آن الزامی است.
وی در خصوص داوطلبانی که مشخصات زمان ثبت نام خود فراموش کرده اند تصریح کرد:چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نشد، لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، و یا کد پیگیری ثبت­ نام اقدام نمایند.
گفتنی است که بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور درب های حوزه­­های امتحانی صبح­ها رأس‌ ساعت‌ 7:00 صبح و بعدازظهرها رأس ساعت 14:30 بسته خواهد شد و شروع فرآیند برگزاری آزمون صبح­ها راس‌ ساعت‌ 7:30 و بعداز ظهرها راس ساعت 15:00 آغاز می­گردد. لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درب حوزه­های امتحانی ممانعت به عمل خواهد آمد.

۱۳۹۶/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...