نسخه چاپی

ادیانی راد در گفتگو با نما:

كابینه دولت یازدهم كابینه پیرمردهاست/رئیس جمهور وزرایی قانونمدار معرفی كند

عکس خبري -كابينه دولت يازدهم كابينه پيرمردهاست/رئيس جمهور وزرايي قانونمدار معرفي كند

عضو كمیسیون انرژی مجلس گفت: مهمترین ضعف دولت مربوط به كابینه آن می باشد كه كابینه پیرمردهاست به طوری كه وزرای نسل اول انقلاب، امروز وزرای فرزندان ما نیز هستند.

سیدعلی ادیانی راد عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به اهمیت انتخاب کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: دولت یازدهم هم مثل تمام دولت های بعد از انقلاب اسلامی با توجه به شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نقاط ضعف و قوت خود را داشت.
وی با اشاره به برخی عملکردهای مثبت دولت افزود: دولت یازدهم در ایجاد فضای اقتصادی آرام و به دور از التهاب، جلوگیری از افزایش نرخ ارز و مهار تورم نقش مثبتی ایفا کرد به طوری که آرامش در فضای کسب و کارحاکم بود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه در تشریح نقاط ضعف دولت یازدهم گفت: مهمترین ضعف دولت مربوط به کابینه آن می باشد که کابینه پیرمردهاست به طوری که وزرای نسل اول انقلاب، امروز وزرای فرزندان ما نیز هستند.
ادیانی راد با انتقاد از عملکرد برخی وزرای دولت یازدهم تصریح کرد: برخی از وزرای کلیدی دولت توان، خلاقیت و استراتژی لازم را به ویژه در اجرای برنامه 5 ساله پنجم توسعه نداشتند.
وی افزود: درخوش بینانه ترین حالت فقط 40 درصد از برنامه 5 ساله پنجم در دولت یازدهم اجرایی شد که این امر انحراف از قانون است.
نماینده مردم قائمشهر با اشاره به اینکه حضور وزرای مسن در کابینه دولت به معنای قحط الرجالی نیست، اظهار داشت: دولت یازهم نتوانست حتی در تفکر سیاسی خودش یعنی از بین اعتدالیون و اصلاح طلبان کادرسازی درستی بکند و غالب چهره های دولت به نوعی چرخش مدیران ادوار گذشته بود.
وی ادامه داد: در دولت یازدهم موضوع ایجاد و تقویت زیرساخت ها جدی گرفته نشد که همه اینها به عوامل ساختاری و رفتاری خود دولت بر می گردد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: دولت در حوزه نفت و نیرو در مقیاس با دیگر دولت ها در بازیافت بازار بین المللی و پیشرفت فازهای عسلویه کارنامه مثبتی داشته است.
ادیانی راد با بیان اینکه به منظور جلوگیری از واردات بنزین باید در تولید این سوخت خودکفا شویم، گفت: دولت در زمینه تولید بنزین چندان موفقیتی نداشته است اما امیدواریم با پالایشگاه ستاره خلیج فارس این امر امکانپذیر شود که فاز اول آن احتمالا در فصل پاییز افتتاح خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه مجموعه تجربیات دولت یازدهم باید در عملیات سازی کابینه دوازدهم به کار گرفته شود، تصریح کرد: دولت دوازدهم باید در مسیر جوان گرایی حرکت کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: رئیس جمهور در معرفی کابینه جدید باید مدیرانی چالاک با محوریت مدیریت جهادی و در چارچوب تکیه بر باورها و ظرفیت های داخلی انتخاب کند.
نماینده مردم قائمشهر با بیان اینکه برنامه ششم توسعه ریل حرکت قطار توسعه را برای 5 سال آینده تنظیم می کند، گفت: وزرای انتخابی باید افرادی قانونمدار بوده و به اجرای قانون باور داشته باشند.
ادیانی راد ادامه داد: قانون گریزی، دور زدن قانون و اعمال سلیقه های شخصی از آفت هایی هستند که نظام اجرایی کشور و دیگر اجزای حکومت را تهدید می کنند لذا معرفی افراد قانونمدار برای کابینه از اهمیت بالایی برخوردار است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: وضعیت تولید واشتغال امروز مردم را آزار می دهد لذا دولت باید با عمل به وعده های خود در این حوزه، بیکاری را کنترل کند.
نماینده مردم قائمشهر ادامه داد: ساختار مالی و بانکی کشور نیازمند اصلاح است و باید شخم زده شود تا هم بانک مرکزی و هم سایر بانک های دولتی و خصوصی با تکیه بر باورهای اسلامی و استفاده از تجارب اقتصادی دنیا فعالیت کنند.

۱۳۹۶/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...