نسخه چاپی

حسن كنعانی مقدم در گفت و گو با نما :

عربستان به دنبال تقویت تروریسم در منطقه است

عکس خبري -عربستان به دنبال تقويت تروريسم در منطقه است

یك كارشناس مسایل سیاسی گفت : در شاریطی كه عربستان سعی دارد ایران را مشكل اصلی منطقه معرفی كند ، شاهد آن هستیم كه این كشور منطقه را به زرادخانه ی امریكایی ها تبدیل كرده و با دلار های نفتی به دنبال تقویت تروریست در منطقه است .

حسن کنعانی مقدم کارشناس مسایل سیاسی در گفت و گو با نما با بیان اینکه در جریان موضوع بیداری اسلامی عربستان یکی از کشورهایی بود که در برابر این موضوع مقاومت کرد گفت : این کشور با لشکرکشی به بحرین ، یمن و همراهی با برخی کشور ها و سازماندهی گروه های تروریستی علیه مقاومت وارد عمل شد .
وی با اشاره به اختلافات داخلی که در حال حاضر در خاندان آل سعود رخ داده است اظهار داشت : جنگ قدرت برای جانشینی محمد بن سلمان ، جدا شدن قطر از سیاست های همکاری خلیج فارس و هم چنین فشارهای سیاسی عربستان به مجموعه ی کشورهای همکاری خلیج فارس حاکی از آن است که ما به شمارش معکوس زلزله سیاسی در آل سعود نزدیک هستیم .
وی با تاکید بر اینکه عربستان یک جنگ نیابتی را توسط آمریکایی ها در منطقه دنبال می کند اذعان داشت : پیگیری بحث ایران هراسی پروژه ای که اسراییل به دنبال آن است و شکل گیری محور عربی غربی عبری در منطقه از جمله اقداماتی است که عربستان در منطقه عهده دار آن شده است .
وی افزود : در شرایطی که عربستان سعی دارد ایران را مشکل اصلی منطقه معرفی کند ، شاهد آن هستیم که این کشور منطقه را به ضرادخانه ی امریکایی ها تبدیل کرده و با دلار های نفتی به دنبال تقویت تروریست در منطقه است .
کنعانی مقدم با بیان اینکه صهیونیستها معتقدند که آمریکا باید مستقیم وارد جنگ با ایران شود خاطر نشان کرد : آمریکایی ها منافع خود را در این می بینند که سعودی ها به نیابت از آنها وارد جنگ شده و هدف اصلی آنها استقرار در آبراه حیاتی خلیج فارس و تنگه هرمز ، تسلط هژمونی بر منطقه ، جلوگیری از گسترش مقاومت و تامین امنیت رژیم صهیونیستی است و این پروژه مدت هاست که کلید خورده است .
وی ادامه داد : آمریکایی ها معتقدند ما نباید هزینه جنگ های بیرون از مرز را خودمان بدهیم بلکه باید سرباز را از داخل همان کشورها بگیریم و به دنبال این هستند که با پیوند زدن جریان های مخالف در ایران با خودشان هدف خود را عملی کنند .
وی در پایان با تاکید بر اینکه آمریکایی ها برای مقابله با ایران و ایجاد براندازی از اهرم شورش در داخل و فشار از خارج استفاده می کنند تصریح کرد : تا زمانی که انسجام و وحدت ملی در ایران پا برجاست این طرح ها با شکست مواجه خواهد شد .

۱۳۹۶/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...