نسخه چاپی

اعتراض به واردات بیسكویت نابجا نبود

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تأكید بر اینكه اعتراض فعال بخش خصوصی به واردات نابجا نبود، گفت: رسالت بخش خصوصی بیان نظرات كارشناسی است و هیچ ملاحظه‌ای در این مورد نمی‌كنیم.

به گزارش نما،‌ غلامحسین شافعی در واکنش به اعتراض یکی از فعالان بخش خصوصی در جلسه اخیر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران نسبت به واردات بیسکویت گفت: آنچه به عنوان اعتراض روز یکشنبه در جلسه هیت نمایندگان اتاق ایران درباره واردات بیسکویت مطرح شد؛ نابجا نبود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه اما نسبت دادن واردات یک کالا به وزارت صنعت و یا دولت کار درستی نبود، افزود: باید قبل از نسبت دادن هر موضوعی بررسی شود که چند درصد کالاهای خارجی موجود در کشور از طریق واردات رسمی، ثبت سفارش و با مجوز و از طریق قانونی وارد می‌شود و چه مقدار هم از روش قاچاق به کشور وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه معلوم نبود بیسکویتی که نسبت به واردات آن اعتراض شد از طریق قاچاق به کشور وارد شده یا واردات رسمی بیان داشت: بسیاری از کالاهای ممنوعه وارداتی به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود.

شافعی گفت: بخش خصوصی باید نظر کارشناسی‌ خود را به صراحت بیان کند و براساس رسالتمان هیچ ملاحظه‌ای هم در این قضیه نیست. ما مشاور صدیق و مشفق قوای حاکمیتی هستیم و نظراتمان را اعلام می‌کنیم اما نوع بیان و ادبیاتی که بکار گرفته می‌شود باید در یک محور تعامل سازنده باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: فقط با تعامل سازنده مسائل نتیجه بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه با همکارن معترض صحبت شده است و به دلیل نوع بیان اعتراضش ما هم به وی معترض هستیم، گفت: نوع طرح مسئله باید به شیوه‌ای باشد که نتیجه داشته باشد و هیچ وقت هیچ کاری در هیچ جایی به نظر من با دعوا قابل حل نیست بلکه با اغناء و گفتمان قابل حل است.

براساس این گزارش روز یکشنبه در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران یکی از فعالان بخش خصوصی با گذاشتن بیسکویت وارداتی بر روی میز هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران نسبت به واردات بیسکویت اعتراض کرد.

وی با بیان اینکه وزیر صنعت نباید اجازه واردات کالاهای مشابه تولید داخل را بدهد گفت: این بیسکویت نمونه‌ای از کالاهای وارداتی به کشور است که واردات آن منجر به بیکاری جوانان ایرانی می‌شود.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...