نسخه چاپی

آخرین آمار از تعداد ثبت نام كنندگان در سامانه كارورزی

از زمان شروع به سامانه كارورزی تا به حال بیش از 270 هزار نفر در این سامانه ثبت نام كرده‌اند كه به این افراد در دوره آموزشی تا سقف 310 هزار تومان از منبع بیمه بیكاری مستمری دریافت خواهند.

به گزارش نما، طرح اشتغال جوانان از دو ماه گذشته آغاز و از اولین روز تیر ماه به صورت عملی به که اجرا درآمد، این طرح کارانه اشتغال جوانان (کاج) برای افزایش مهارت و اشتغال‌پذیری جوانان، ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و پایدار جهت رفع مشکل جوانان جویای کار برای گروه سنی 15 تا 23 ساله در قالب اجرای دوره مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار، و برای دانش‌آموختگان دانشگاهی در گروه سنی 23 تا 35 سال در قالب اجرای طرح کارورزی در سال 1396 همراه با برخی مشوق­های کارفرمایی متناسب با قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه کل کشور در سال­ جاری، طراحی شده است.

در مراحل اجرایی این طرح کاروزران 4 تا 6 ماه تحت آموزش قرار می‌گیرند و ماهانه تا سقف 310 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند که مسئولیت بیمه مدنی کارورزان نیز در این طرح بر عهده دولت است.

نکته قابل توجه اینجاست که تا زمان اتمام کارورزی و شروع به کار افراد بیمه بیکاری آن‌ها قطه نخواهد شد ولی پس از اشتغال از این طریق با توجه به اینکه در طرح کارورزی حق بیمه فرد نیز پرداخت می‌شود، پرداخت بیمه بیکاری منتفی خواهد شد.

در صورتی که صحت اطلاعات این کارشناس تأمین اجتماعی یعنی فرد بیکار پس از ثبت نام در سامانه کارورزی به گونه ای دیگر مقرری بیمه بیکاری خود را دریافت می کند. به طور مثال اگر تا کنون یک فرد بیکاری تحت پوشش بیمه بیکاری، حقوق حداقلی یعنی 930 هزار تومانی دریافت می کرده است پس از ثبت نامه در سامانه کارورزی و تأکید و تحت آموزش قرار گرفتن در یک بنگاه تولیدی با دریافت حقوق 310 هزار تومانی طرح کارورزی دیگر مقرری بیمه بیکاری 930 هزارتومانی دریافت نخواهد کرد. بلکه سازمان تأمین اجتماعی مابه التفاوت آن را به نیروی کار تحت آموزش پرداخت می کند. یعنی مقرری بیمه بیکاری فرد حدود 620 هزار تومان خواهد بود.

براین اساس آن دسته از افرادی که تحت پوشش بیمه بیکاری باشند، پس از ثبت نام در طرح کاروزی و دریافت آموزش مهارتی، مقرری بیمه بیکاری را کامل دریافت نمی کنند.بلکه سازمان تأمین اجتماعی مابه التفاوت آن را به نیروی کار تحت آموزش پرداخت می کند.
منبع: میزان

۱۳۹۶/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...