نسخه چاپی

فضای مجازی در كشور مدیریت نشده است

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری لرستان با تاكید براینكه متاسفانه فضای مجازی در كشور مدیریت نشده و خیلی از افرادی كه با این فضا سروكار دارند فاقد علم كافی هستند، اضافه كرد: خطرات فضای مجازی نرم و بی حد و مرز است؛ باید كنترل و مدیریت شده وارد این فضا شد چرا كه گاهی یك كلمه عالمی را تخریب یا زنده می‎كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، قاضی محمدتقی شاکرمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصحاب رسانه نقش بسیار مهمی در پیشگیری از آسیب‎ها دارند. پیشگیری یکی از مقولات بسیار مهم است که با زاد و ولد انسان‌ها متولد می‌شود. پیشگیری هزینه نیست بلکه سرمایه‌ای اجتماعی است که خانواده، مدرسه و جامعه را از آسیب‌ها و ناپاکی‌ها مصون نگه می‌دارد.

معاون دادگستری لرستان اضافه کرد: هر کاری که در فضای حقیقی و ملموس ما جرم باشد در فضای مجازی نیز جرم محسوب می‎شود.

شاکرمی با بیان اینکه شناسایی زمینه‎ها و علل وقوع جرم ضرورتی اجتناب‎ناپذیر است و باید برای امر پیشگیری هزینه کنیم، تاکید کرد: با سخنرانی و شعار در بحث پیشگیری راه به جایی نمی‎بریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دلایل طلاق مواردی همچون بیکاری و اعتیاد نیست بلکه هر طلاقی دلیل مختص به خود را دارد، تصریح کرد: امروز باید بدانیم چه خانواده‌هایی در معرض خطر قرار دارند و ازدواج‌هایی که از شاخص هم‌کفو بودن برخوردار باشند، کمتر دچار جدایی خواهد شد. در ازدواج بلوغ جنسی شرط نیست بلکه زوجین باید دارای مهارت‏های زندگی و زناشویی باشد. خانواده‌‏ها برای تربیت فرزندان در زندگی مشترک الگویی ندارند در حالیکه تربیت فرزند در امر ازدواج خیلی مهم است، زیرا خانواده، زیست‎گاه، پایگاه و اولین جایگاه برای تربیت فرزندان است.

عضو شورای قضایی لرستان درباره کودکان کار نیز گفت: بی‎عدالتی‎ها، باند بازی‎ها، تخلیه و مهاجرت روستا‎ها، به حق و حقوق نرسیدن مردم، مهاجرت به حاشیه شهر کودک کار تولید می‎شود. کودکان کار نتیجه بدسرپرستی، بی‌سرپرستی و مهاجرت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری لرستان یادآور شد: کودکان کار به دو صورت دائمی و مقطعی بوده که این مهم در لرستان مقطعی است.

وی با بیان اینکه آسیب‎های اجتماعی باید در اولویت آسیب‎شناسی قرار گیرد، افزود: برنامه داریم در حوزه آموزش تربیت مربی تلاش کنیم و تا سال آینده 50 مربی در راستای پیشگیری از آسیب‏ها آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری لرستان یادآور شد: آسیب‌های اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی آنلاین است. عدم مهارت، بیکاری، ضعف اخلاقی و دینی باعث ریشه جرائم است. هرجا قانون نباشد عدالت رعایت نمی‎شود.

عضو شورای قضایی لرستان گفت: امروز وظیفه ما آگاه کردن مردم است و آنان باید به حقوق شهروندی آگاه شوند.

۱۳۹۶/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...