نسخه چاپی

زائران حج تمتع چه وسایلی را همراه خود نبرند؟

مدیر كل حج و زیارت خوزستان گفت: زائران حج تمتع وسایل الكترونیكی خصوصا لپ‌تاپ و تبلت را همراه خود نبرند و در صورتی كه گوشی‌های تلفن همراه خود را در این سفر همراه دارند، آنها را فرمت كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا ، ناصر حویزاوی ‌با اشاره به این‌که مرحله معاینه پزشکی زائران حج تمتع به پایان رسیده است، اظهار کرد: طبق جدول زمان‌بندی مراحل ارسال مدارک حجاج برای صدور ویزا در حال انجام است و پس از آن، زائران جهت تزریق واکسن‌های لازم که توسط هلال احمر تهیه می‌شود، به مراکز هلال احمر در سطح استان مراجعه می‌کنند.

وی افزود: جلسات آموزش مناسک و موارد لازم نیز در 12 جلسه برنامه‌ریزی شده که این جلسات نیز در حال برگزاری است و زائران تاکنون حدود پنج جلسه آموزشی را گذارنده‌اند.

حویزاوی با بیان این‌که جلسات آموزشی عوامل سازمان و مدیریت حج و زیارت نیز در طول سال به طور مستمر برگزار می‌شود، گفت: این آموزش‌ها با موضوعاتی از جمله مناسک، قوانین، بهداشت، حمل و نقل،‌ زبان، و روانشناسی در طول سال به عوامل اجرایی سازمان ارایه می‌شود. همچنین همایش امداد و نجات و مدیریت بحران سازمان‌ و حج و زیارت در هفته جاری برگزار شد.

وی با اشاره به وسایلی که در سفر حجاج به کشور عربستان منع شده است، خاطرنشان کرد: زائران از اکنون برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده و لوازم مورد نیاز در این سفر را طبق قوانین موجود انتخاب کنند. از بردن قرص‌های روان‌گردان، ‌داروهای ممنوع در کشور عربستان از جمله قرص‌های کدیین‌دار، خودداری کنند. همچنین وسایل الکترونیکی خصوصا لپ‌تاپ و تبلت را همراه خود نبرند و در صورتی که گوشی‌های تلفن همراه خود را در این سفر همراه دارند، آنها را فرمت کنند.

۱۳۹۶/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...