نسخه چاپی

افزایش سطح خدمات حمل‌ونقل ریلی با اجرای طرح TOD

مدیركل راه‌آهن شمالغرب گفت: با ساماندهی و بازآفرینی ایستگاه و محله راه‌آهن قزوین و همچنین اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل، شاهد تحولات مثبت بسیاری در این حوزه خواهیم بود.


به گزارش نما به نقل از ایسنا ، اعضای کارگروه TOD استان قزوین به همراه مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر فنی استانداری و جمعی از مدیران و کارشناسان راه و شهرسازی و شهرداری قزوین از ساختمان جدید ایستگاه راه‌آهن قزوین بازدید کردند.

«علی خدایی»، مدیرکل راه‌آهن شمالغرب با تأکید بر ویژگی‌های مثبت طرح توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل خاطرنشان کرد: اجرای طرح TOD امکان‌های بسیاری را در حوزه حمل‌ونقل منطقه فراهم کرده و سطح خدمات راه‌آهن به مردم را گسترش خواهد داد.

وی با اشاره به پروژه دوخطه کردن راه‌آهن «تهران - قزوین - زنجان» افزود: کاهش ترافیک آزادراه تهران قزوین، افزایش ایمنی، کاهش سوانح رانندگی، کاهش سطح آلودگی هوا هم‌چنین افزایش حجم سفر از جمله مزایای بهره‌برداری از این پروژه خواهد بود.

مدیرکل راه‌آهن شمالغرب کشور به نحوه آماده‌سازی و عملیات ساخت‌وساز ایستگاه راه‌آهن جدید زنجان اشاره‌ کرد و گفت: محوطه کل ایستگاه راه‌آهن زنجان 26 هکتار بوده که عملیات ساخت‌وساز محیط اداری و خدماتی آن در زمینی به مساحت 8500 مترمربع با ظرفیت پذیرش روزانه 500 مسافر به همراه 5 هزار مترمربع محوطه‌سازی به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی، برای احداث ایستگاه جدید راه‌آهن زنجان 120 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که 70 درصد آن از محل اعتبارات استانی و 30 درصد دیگر نیز از محل اعتبارات راه‌آهن جمهوری اسلامی هزینه شده است.

به گفته وی، روزانه 26 قطار به‌صورت رفت‌وبرگشت از ایستگاه زنجان عبور می‌کنند که بخش اعظمی از مسافران آن به استان‌های تهران و خراسان رضوی اختصاص دارد.

خدایی ادامه داد: باجه اطلاعات، سکوی مسافر، مدیریت، باجه فروش بلیت، اتاق مادر و کودک، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، رستوران، جایگاه ویژه، بوفه، جایگاه دستگاه خودپرداز، مهمانسرا، پارکینگ و ساختمان اداری ازجمله بخش‌های ایجادشده در ایستگاه جدید راه‌آهن زنجان هستند.

مدیرکل راه‌آهن شمالغرب کشور یادآور شد: با راه‌اندازی ایستگاه جدید، ساختمان ایستگاه قدیمی با قدمت حدود 80 سال به موزه راه‌آهن تبدیل خواهد شد.

خدایی یادآور شد: با اجرای طرح جدید این ایستگاه و با قرینه‌سازی‌های صورت گرفته، امکان توسعه‌ایستگاه در دهه‌های آینده به شکلی که کاربری ساختمان‌های فعلی از بین نرود نیز وجود دارد.

۱۳۹۶/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...