نسخه چاپی

دستگیری 200 نفر به اتهام همكاری با "گولن" در تركیه

200 نفر از جمله 18 درجه دار نظامی با دستور دادستان كل تركیه در شهرهای مختلف این كشور به اتهام همكاری با گروه گولن و استفاده از نرم افزار بایلوك طی دیروز و امروز دستگیر شدند.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: در ادامه دستگیری و تحقیقات از عوامل مرتبط با گروه گولن، با دستور دادستانهای مقیم در شهرهای قونیه، قهرمان ماراش، آنکارا، ریزه، آدانا، آکسارای، نوشهیر، کایسری، ارزروم، هاتای، اسکی شهیر و سیواس قرار بازداشت 280 نفر از افراد مظنون به همکاری با گروه گولن صادر شد.

بنا به این گزارش، پلیس ضد ترور و مبارزه با جرایم سازمان یافته ترکیه نیز در این شهرها 200 نفر افراد تحت تعقیب را دستگیر کردند که در میان دستگیر شدگان 12 پلیس و 14 سرباز ترکیه نیز حضور دارند.

بنا به اعلام این رسانه، عملیات برای دستگیری سایر افراد با حمایت و پشتیبانی بالگرد و سایر تسلیحات نظامی همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، وزیر دادگستری ترکیه یک ماه پیش تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را نزدیک 150 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای سال گذشته ترکیه نقش داشتند.

ترکیه بعد از کودتا در چهار دوره متوالی حالت فوق العاده و با استفاده از اختیارات قانونی متاثر از آن و با صدور 'بخشنامه های در حکم قانون'، به تصفیه همه ارکان حکومتی و دولت از افراد متهم به کودتا پرداخته است.

ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به 'فتو' و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.

در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.

محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه با کیفرخواست 2581 صفحه ای تنظیم شده در مرکز ستاد کل ارتش ترکیه علیه 221 متهم در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

۱۳۹۶/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...