نسخه چاپی

نقوی حسینی در گفت و گو با نما :

برخلاف ادعای روحانی حذف مدیران غیر همسو در این دولت انجام گرفت/ شایسته سالاری در انتخاب مدیران مورد غفلت واقع می شود

عکس خبري -برخلاف ادعاي روحاني حذف مديران غير همسو در دولت انجام گرفت/ شايسته سالاري در انتخاب مديران مورد غفلت واقع مي شود

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : در اكثر دولت ها شایسته سالاری مورد غفلت قرار می گیرد و دولت آقای روحانی كه با عنوان دولت اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط و پرهیز از سیاست حذفی روی كار آمد ، تمام مدیران دولت قبل را از دهیار ، بخشدار و ... تا وزیر و معاون وزیر همه را از كار بر كنار كرد و تمامی مدیران را از یك جریان و جناح خاص گذاشت وبه هیچ یك از مدیران دولتی مجوز اعلام كار از مدیران گذشته را نداد .

سید حسین نقوی حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با بیان اینکه درآستانه تشکیل دولت دوازدهم هستیم و قرار است مراسم تحلیف رییس جمهور 14 مرداد در مجلس شورای اسلامی برگزار شود ، گفت : بعد از برگزاری مراسم تحلیف ، رییس جمهور دو هفته فرصت دارد که کابینه خود را به مجلس معرفی کند .
وی در ادامه با اشاره به اولین جلسه هیئت دولت پس از انتخاب مجدد روحانی به عنوان رییس جمهور بیان داشت : روحانی اعلام کرده دولت آینده دولتی پر کار تر و با نشاط تر و جوان تر خواهد بود و اگر این ویژگی ها در انتخاب کابینه اعمال شود به نظر می رسد که کابینه ی خوبی معرفی شود و با وجود این سه ویزگی بتوانند بر مشکلات فائق بیایند.
وی افزود : موضوعی که می تواند در انتخاب کابینه دولت دوازدهم تاثیرگذار باشد قطعا سهم خواهی اصلاح طلبان از رییس جمهور منتخب خواهد بود چرا که معتقدند که رای آوری روحانی مرهون تلاش آنهاست و سعی می کنند که سهم بیشتری در کابینه داشته باشند و همچنین کارگزاران و معتدل ها نیز مانند حزب اعتدال و توسعه به نوعی از رییس جمهور انتظار دارند .
وی با اشاره به مشکلاتی که همیشه در این حیطه وجود داشته است اذعان داشت : باید به این نکته توجه داشته باشیم که دولت شرکت تعاونی نیست و اگر مانند سهام دار شرکت تعاونی با آن برخورد کنیم قطعا با مشکلاتی روبه رو خواهیم شد و در انجام وظایف خلل ایجاد خواهد شد .
وی با ارائه مولفه هایی که می تواند در انتخاب کابینه موثر باشد اظهار داشت : به نظر می رسد دولت باید یک تیم منسجم ، متحد و یکپارچه ، پرکار و دارای شناخت کافی نسبت به مسائل روز کشور، نیازهای اساسی و افق های پیش رو باشد .
وی ادامه داد : کابینه ای که با اسناد بالا دستی آشنایی داشته باشد ، سند چشم انداز و برنامه ششم توسعه را به خوبی بشناسد می تواند در خدمت رسانی به مردم موفق عمل کند .
نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در اکثر دولت ها و در انتخاب کابینه ، شایسته سالاری مورد غفلت قرار می گیرد تصریح کرد : دولت آقای روحانی که با عنوان دولت اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط و پرهیز از سیاست حذفی روی کار آمد ، تمام مدیران دولت قبل را از دهیار ، بخشدار و ... تا وزیر و معاون وزیر همه را از کار بر کنار کرد و تمامی مدیران را از یک جریان و جناح خاص گذاشت وبه هیچ یک از مدیران دولتی مجوز اعلام کار از مدیران گذشته را نداد .
وی در پایان با اشاره به اینکه توجه به شایسته سالاری امری مهم در انتخاب مدیران تلقی می شود خاطر نشان کرد : امیدواریم دولت با انتخاب مدیران شایسته گام موثری را در جهت بهبود اوضاع کشور بردارد و شعار شایسته سالاری را به عمل تبدیل کند .

۱۳۹۶/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...