نسخه چاپی

اله وردی دهقانی در گفتگو با نما :

عدم خصوصی سازی واقعی ، صادرات صنعت سنگ كشور را به نابودی كشاند

عکس خبري - عدم خصوصي سازي واقعي ، صادرات  صنعت سنگ کشور را  به نابودي کشاند

یك نماینده ادوار مجلس گفت : با توجه به اینكه در زمینه صادرات سنگ غالبا" بخش حاكمیتی و نیمه دولتی فعال بوده و خصوصی سازی به معنای واقعی در كشور اتفاق نیفتاد تاكنون فرصت رقابت وحضور در بازار جهانی برای محصول فر آوری شده صنعت سنگ به بخش خصوصی اختصاص داده نشده و كار جدی و حمایتی هم از جانب دولت در این زمینه صورت نگرفته است .

یک نماینده ادوار مجلس گفت : با توجه به اینکه در زمینه صادرات سنگ غالبا" بخش حاکمیتی و نیمه دولتی فعال بوده و خصوصی سازی به معنای واقعی در کشور اتفاق نیفتاد تاکنون فرصت رقابت وحضور در بازار جهانی برای محصول فر آوری شده صنعت سنگ به بخش خصوصی اختصاص داده نشده و کار جدی و حمایتی هم از جانب دولت در این زمینه صورت نگرفته است .
اله وردی دهقانی عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با بیان اینکه ایران در صنایع سنگ و تولید انواع مختلف این محصول دارای منابع منحصر به فرد وخاصی در دنیاست گفت : به رغم وجود منابع فراوان و مختلف سنگ در کشور تاکنون نتوانسته ایم با فر آوری به روز و نو متناسب با نیاز مشتری سهمی از بازار منطقه و جهان برای عرضه و فروش داشته باشیم .
وی با اشاره به اینکه با داشتن بسترمشترک و وابستگی صنایع به هم ، متاسفانه مشکلات و رکود یک بخش تاثیر مستقیمی در رونق وعدم رونق صنعت دیگر دارد عنوان داشت : رکود شدید بازار مسکن ، بازار سنگ کشور را هم متاثر کرده و از رونق انداخته است .
وی افزود : واردات بی رویه و اقبال مشتری داخلی به استفاده از سنگ بی کیفیت لیکن ارزان قیمت خارجی نیز بر بدحالی بازار داخلی در صنعت سنگ دامن می زند و اقدام موثری نیز در جهت جلوگیری از واردات کالای خارجی گرفته نمی شود .
وی با اشاره به اینکه صادرات سنگ به خارج از کشور تا کنون بیشتر به صورت خام بوده اظهار داشت : برای رقابت در بازار جهانی و بدست آوردن سهم واقعی کشور در دنیا نیاز به فراوری و تکنولوژی روز این صنعت داریم که با عدم خصوصی سازی واقعی و واگذار نکردن کار به خود تولید کننده با عدم اهتمام و رقبت و حمایت مسولین امر در این زمینه مواجهه بوده ایم .
وی با اشاره به نقش تحریم ها و شرایط کشور در دوران پسا برجام که همچنان تحریم ها به قوت خود باقی مانده و نمی توان به تعهدات بیگانگان در بهبود شرایط اقتصادی خوش بین بود تاکید کرد : شاه کلید رفع مشکلات کشور همت دولت مردان در کنار مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است ، چرا که بیگانگان در طول تاریخ هیچ خدمات موثر و مفیدی در انتقال تکنولوژی برای ما نداشته اند و تنها هدفشان از روابط تجاری وابسته کردن کشور به خودشان است ، بیگانگان برایشان فرقی ندارد چه دولتی با چه طرز تفکری روی کار باشد آنها همواره به فکر منافع دراز مدت خویش و مردمانشان هستند .
وی افزود : این ما هستیم که باید بدانیم تنها راه تحرک وپویایی اقتصاد کشور تحقق گفتمانی ست که با تکیه بر توانمندی های داخلی و عزم ملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به پیش رویم و باور کنیم خودمان باید کشور را بسازیم خودمان دست به نوآوری بزنیم ، سرمایه گذار را تحریک به همکاری کنیم ، بازار های اقتصادی را شناسایی و راغب به خرید محصولاتمان کنیم و با گذر از تحریم ها چون بسیاری زمینه های دیگر در برابر تصمیمات بیگانگان اسیب پذیر نباشیم .

۱۳۹۶/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...