نسخه چاپی

شبكه سعودی، ایران و تركیه را متهم كرد

منابع سعودی‌ مدعی‌اند، تركیه و ایران بحران قطر را تشدید می‎كنند تا قیمت‎ كالاهای وارداتی در قطر به ۱۰ برابر برسد.

به گزارش نما به نقل از فارس، شبکه سعودی «الاخباریه» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که بهای تامین هزینه سرمایه‎گذاری‌های خارجی قطر به دلیل خطرهای احتمالی که اقتصاد این کشور را به دلیل تحریم‎‌ها تهدید می‎کند، افزایش یافت.

الاخباریه به نقل از منابع آگاه مدعی شد که دو کشور ترکیه و ایران تلاش می کنند با دامن زدن به بحران قطر، قیمت کالاهایی که به قطر صادر می کنند را تا 10 برابر افزایش دهند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر پس از متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند و سه کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس، مرزهای زمینی و دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.

مصر و سه کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به قطر 10 روز فرصت دادند تا شروط 13 گانه آنها از جمله بستن شبکه الجزیهر و قطع روابط با ایران را عملی کند، اما دوحه که اتهام مبنی بر حمایت از گروه های تروریستی را رد کرده، پاسخی چندان مثبتی به خواسته‌های مطرح شده کشورهای چهارگانه نداده است.

از دیگر خواسته های کشورهای 3+1، کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران، قطع روابط خود با اخوان المسلمین، حزب الله لبنان و آنچه ارتباط با گروه های تروریستی القاعده و داعش عنوان شده است، به شمار می رود.

۱۳۹۶/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...