نسخه چاپی

جعفری در گفتگو با نما مطرح كرد:

اقتصاد مقاومتی نسخه ای شفا بخش برای درمان مسائل اقتصادی كشور است/ حرف رهبری در مبارزه با قاچاق روی زمین مانده است!

عکس خبري -اقتصاد مقاومتي نسخه اي شفا بخش براي درمان مسائل اقتصادي کشور است/  حرف رهبري در مبارزه با قاچاق روي زمين مانده است!

نماینده اسبق مجلس گفت: در جهت مقابله با فساد و اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی بهتر است كه مسئولان اجرایی نخبگان و اساتید مجرب و كار آموزده را به بهانه های مختلف به حاشیه جامعه هدایت نكنند.

قاسم جعفری، نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار نما، در رابطه با صدور فرمان رهبری در جهت تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: در ماه مبارک رمضان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصادی مقاومتی خطاب به مسئولان گفت: در مورد اجرای اقتصاد مقاومتی صحبت هایی از سوی مسئولان زده می شود اما متاسفانه در عمل هیچ حرکتی را از آنها در کشور مشاهده نمی کنیم.
وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری در بخشی دیگر از سخنان خود اساتید را خطاب قرار دادند و بیان فرمودند در عدم اجرای اقتصاد مقاومتی شاید گره علمی وجود دارد که باید بدست اساتید نخبگان و دانشگاهی باز شود.
جعفری تصریح کرد: نسخه اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخش و واقعی نجات کشور از بحران و جلوگیری از فساد در جامعه است اما متاسفانه اراده و پیدا کردن راه درست عمل به نسخه اقتصاد مقاومتی در کشور شکل نگرفته است.
نماینده سابق مجلس بیان کرد: در جهت مقابله با فساد و اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی بهتر است که مسئولان اجرایی نخبگان و اساتید مجرب و کار آموزده را به بهانه های مختلف به حاشیه جامعه هدایت نکنند.
وی در ادامه به اجرای اصل 44 اشاره کرد و اذعان داشت: اصل 44 باید بدرستی در کشور اجرایی شود چرا که اگر غیر از این باشد در مبارزه با فساد و اجرای اقتصاد مقاومتی به موفقیت دست پیدا نخواهیم کرد.
جعفری ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز خطاب به مسئولین کشور بیان کرده اند که به درون باید بیشتر از بیرون کشور توجه کرد اما متاسفانه توجه به برون و چشم امید داشتن به رفع تحریم ها و جذب سرمایه گذاری از خارج کشور باعث شده تا فساد در کشور ریشه کن نشود و اجرای اقتصاد مقاومتی بر زمین بماند.
وی گفت : معتقدم دولت برای مبارزه صحیح با فساد و اجرای اقتصاد مقاومتی بدون توجه به خارج به داخل توجه کنند و مسئولان می توانند با بهره گرفتن از نیروی انسانی ومنابع داخلی بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کنند.
نماینده سابق مجلس بیان کرد: فرمان هایی که مقام معظم رهبری صادر می کنند از پشتوانه های فکری منسجمی برخوردار است مثلا برای اقتصادی مقاومتی از مدتها قبل شعار سال را کار مضاعف همت مضاعف، اصلاح الگوی مصرف، اشتغال و تولید و توجه به کالای ایرانی را مطرح می کردند که همه این شعارها راهکارهای اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری پیش روی مسئولین قرار داده است تا مسئولین اجرایی بتوانند اقتصاد مقاومتی را بدرستی در کشور اجرایی کنند.
وی در خاتمه اذعان کرد: بعد از پانزد سال از صدور فرمان مبارزه با فساد قاچاق کالا و ارز هنوز نتوانستیم جلوی فساد در کشور را بگیریم و در اجرای این فرمان مسئولان نظام عملکرد مناسبی را از خود بجای نگذاشتند.


۱۳۹۶/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...