نسخه چاپی

تقاضا از دولت برای دادن خط اعتباری جهت پرداخت مطالبات مردم از موسسات مالی - اعتباری

دبیر هیئت رئیسه مجلس با تاكید بر اینكه نمایندگان متقاضی سوال از رئیس جمهور پیشنهاد كردند تا مسئولین دولت جهت پرداخت مطالبات مردم از موسسات مالی - اعتباری، خط اعتباری مشخص در نظر بگیرند، گفت: اگر مشكل سپرده گذاران حل نشود، سوال از رئیس جمهور در صحن مجلس مطرح می شود و روحانی باید با حضور در مجلس در این زمینه پاسخگو باشد.

به گزارش نما، اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به آخرین پیگیریها برای طرح سوال از رئیس جمهور، گفت: طرح سوال از رئیس جمهور روز یکشنبه تحویل هیئت رئیسه مجلس شد که با تدبیر هیئت رئیسه مجلس قرار شد جلسه ای با حضور برخی از مسئولین دولت ( نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهو، سیف رئیس کل بانک مرکزی، طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی) ، برخی از اعضای هیئت رئیسه مجلس و نمایندگان متقاضی و طراح سوال از رئیس جمهور برگزار شود که این جلسه برگزار شد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری جلسه این بود که با تعیین یک راهکار مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی - اعتباری که موضوع اصلی سوال از رئیس جمهور است، حل و فصل شود، افزود: در این جلسه نمایندگان متقاضی سوال از رئیس جمهور پیشنهاد دادند تا خط اعتباری جهت پرداخت مطالبات مردم از موسسات مالی – اعتباری تعیین شود و مطالبات سپرده گذاراند از سوی بانک مرکزی و دولت پرداخت شود و سپس مسئولین با موسسات مالی – اعتباری موضوع را حل و فصل کنند.

دبیر هیئت رئیسه مجلس افزود: نمایندگان مجلس خواستار حل و فصل مشکلات مردم و سپرده گذاران هستند و اگر پول مردم داده شود، عملا موضوع سوال از رئیس جمهور هم منتفی خواهد شد.
رنجبرزاده افزود: قرار شد تا مسئولین دولت در خصوص دادن خط اعتباری جهت پرداخت مطالبات مردم از موسسات مالی – اعتباری، فکر و تصمیم گیری کنند که به نظر می رسد این مساله در این هفته تعیین تکلیف شود.
وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس در خصوص مشکلات سپرده گذاران و موکلان خود بارها به وزیر اقتصاد و دارایی تذکر داده و از وی سوال کردند اما چون به نتیجه نرسیدند خواستار حضور رئیس جمهور در صحن مجلس و پاسخگویی وی شدند.
دبیر هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: سوال نمایندگان از رئیس جمهور حق قانونی نمایندگان بوده و در مسیر قانونی خود در حال پیگیری است.
رنجبرزاده گفت: اگر مشکلات سپرده گذاران حل و فصل نشود و مسئولین دولت در این زمینه تصمیمی نگیرند، قطعا نمایندگان خواهان حضور رئیس جمهور در صحن مجلس می شوند و رئیس جمهور باید با حضور در مجلس به سوالات آنها پاسخ دهد.
در پی بروز مشکلاتی برای سپرده گذاران موسسات مالی – اعتباری و ندادن پول مردم، برخی 130 نماینده با طرح سوال خواستار حضور رئیس جمهور در صحن مجلس مجلس و پاسخ به مشکلات مذکور شدند.
متن طرح سوال از رئیس‌جمهور بدین شرح است:
نظر به مشکلاتی که برای سهامداران برخی از موسسات اعتباری مانند کاسپین، آرمان، ثامن‌الحجج و غیره در چند سال اخیر پدید آمده و ریشه اصلی آن نقص در نظارت بانک مرکزی بوده است و از طرفی مجلس نمی‌تواند از رئیس بانک مرکزی سوال کند و توضیحات و رفتار ایشان نیز قانع‌کننده نبوده است و از طرف دیگر حقوق مردم نیز در حال ضایع شدن است، لذا از رئیس محترم جمهور تقاضا داریم پاسخ قانع‌کننده‌ای به نمایندگان ارائه نمایند، گرچه قبول داریم که نقطه آغازین این مشکل قبل از دولت فعلی بوده است.

۱۳۹۶/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...