نسخه چاپی

كشف اشیای عتیقه پیش از اسلام از قاچاقچیان

فرمانده انتظامی استان زنجان، از كشف اشیای عتیقه پیش از اسلام از قاچاقچیان در ایجرود خبر داد.

به گزارش نما به نقل از برنا ؛ سردار «علی آزادی» در جمع خبرنگاران، با اشاره به کشف شمار 15 قلم اشیای مکشوفه که در مسیر حلب به شهر خلخال از دو نفر از قاچاقچیان اشیای عتیقه در شهرستان ایجرود، اظهارکرد: با توجه به کارشناسی‌های انجام گرفته در زمینه قدمت این اشیا بیشتر این اشیای تقلبی بوده و فقط دو نمونه از اشیا مکشوفه اصل و مربوط به دوره پیش از اسلام و دوره‌های مختلف اسلام است.

وی با بیان این‌که قاچاقچیان عتیقه در نظر داشتند اشیای مکشوفه را از شهر حلب به شهرستان خلخال انتقال دهند توسط توسط یگان امداد و پلیس اطلاعات امنیت ایجرود توقیف شده است، افزود: در جریان پیگیری پرونده دو نفر دستگیر شدند.

این مسئول با بیان این‌که اشیای مکشوفه از جنس‌های مختلف فلزی چون برنج و مفرغ و انواع سنگ‌های قیمتی است، تصریح کرد: بیشتر این اشیا مربوط به دوره‌های مختلف اسلامی و مهرهای مکشوفه متعلق به دوره تاریخی (قبل از اسلام) است.

آزادی با بیان اینکه برای برآورد ریالی این اشیا باید هیئتی از کارشناسان میراث‌فرهنگی در این خصوص اعلام نظر کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر این اشیای مکشوفه تقلبی بوده، به نفع میراث‌فرهنگی ضبط و در راستای پیگیری حقوقی به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

۱۳۹۶/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...