نسخه چاپی

محمود مشحون در گفت‌وگو با نما:

نیامدن بائرمن تجربه‌ای برای ما شد

عکس خبري -نيامدن بائرمن تجربه‌اي براي ما شد

این اتفاق تجربه‌ای برای ما شد. باید از آن درس بگیریم. به نظرم باید تشكیلاتی در كمیته ملی المپیك و وزارت ورزش و جوانان ایجاد شود تا قرارداد با مربیان خارجی طبق یك چهارچوب قانونی و بین‌المللی ثبت شود تا بار حقوقی این قراردادها اجازه ندهد برخی چنین رفتارهایی داشته باشند. مطمئناً با این اتفاق سازوكار استخدام مربیان خارجی قوی‌تر می‌شود.

انتقاد باید باشد چراکه باعث رشد می‌شود و من و فدراسیون نیز همیشه انتقادپذیر بوده‌ایم. هدف ما این است که شرایط مناسب را برای همه بسکتبالیست‌ها مهیا و احترامشان را حفظ کنیم. بر همین اساس از برخی نفرات دعوت شد و فضا در اختیارشان قرار گرفت که اگر خواستند باشند و اگر هم خودشان نخواستند موقعیت را در اختیار جوان‌ها قرار بدهند. با شروع اردو نیز این بازیکنان یکی پس از دیگری موقعیت را در اختیار جوان‌ها گذاشتند و همان نفرات جوان ماندند. این‌ها گوشه‌ای از صحبت‌های رئیس فدراسیون بسکتبال محمود مشحون است که مشروح آن را در ذیل می‌خوانید.


 درباره شرایط تیم ملی بزرگسالان و جوانان برای خوانندگان ما توضیحاتی بفرمایید؟
 تیم ملی بسکتبال بزرگسالان ایران با همان جوان‌گرایی ویژه‌ای که در برنامه‌اش داشت کارش را ادامه می‌دهد




 کمی دیر نبود برای جوان‌گرایی در تیم ملی؟

این راه از سال گذشته آغازشده و ما همچنان آن را ادامه می‌دهیم. هدف هم دیده شدن بازیکنان جوان و فرصت دادن به آن‌هاست تا با ارائه پتانسیلشان باعث رشد بسکتبال کشور شوند. تیم امید هم با نفرات جوان تشکیل می‌شود و در تورنمنت‌های پیش‌رو شرکت خواهد کرد.
 
نحوه دعوت از بازیکنان تیم امید که انتقادهایی نیز به آن‌ها شد چطور بود؟

انتقاد باید باشد چراکه باعث رشد می‌شود و من و فدراسیون نیز همیشه انتقادپذیر بوده‌ایم. هدف ما این است که شرایط مناسب را برای همه بسکتبالیست‌ها مهیا و احترامشان را حفظ کنیم. بر همین اساس از برخی نفرات دعوت شد و فضا در اختیارشان قرار گرفت که اگر خواستند باشند و اگر هم خودشان نخواستند موقعیت را در اختیار جوان‌ها قرار بدهند. با شروع اردو نیز این بازیکنان یکی پس از دیگری موقعیت را در اختیار جوان‌ها گذاشتند و همان نفرات جوان ماندند. از اردوی بعدی نیز تمام بسکتبالیست‌های جوان که آینده دار هستند وارد تمرین می‌شوند تا با آماده شدن پشتوانه خوبی برای تیم بزرگسالان ایجاد شود.






مشکلات حجاب بانوان حل شد؟

از وزیر ورزش و جوانان تشکر می‌کنم. نامه مسعود سلطانی فر به فدراسیون جهانی بسکتبال و پیرو آن جلسه‌ای که با رئیس فیبا داشتم، آغازگر حرکت جدی ما برای گرفتن مجوزهای لازم جهت حضور بانوان بسکتبالیستمان در مسابقات برون‌مرزی است. همچنین باید از معاونت بانوان وزارت ورزش تشکر کنم که طی این مدت پیگیری‌های جدی داشتند. طی صحبت‌هایی که با ناظر فیبا داشتیم امیدواری ما برای حل مشکل حضور بانوان ایران در مسابقات بین‌المللی بیشتر شده است. ناظر فیبا رضایت ضمنی خود را اعلام کرده است.






 شکایتتان از بائرمن به کجا رسید؟

شکایت خود را تسلیم فیبا کرده‌ایم و پیگیر آن هستیم. همان‌طور که می‌دانید رسیدگی به این‌طور مسائل،‌ زمان‌بر است و پروسه‌ای طولانی باید طی شود.


*

به نظرتان نیامدن بائرمن تجربه تلخی برای بسکتبال ملی ما نشد؟

این اتفاق تجربه‌ای برای ما شد. باید از آن درس بگیریم. به نظرم باید تشکیلاتی در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان ایجاد شود تا قرارداد با مربیان خارجی طبق یک چهارچوب قانونی و بین‌المللی ثبت شود تا بار حقوقی این قراردادها اجازه ندهد برخی چنین رفتارهایی داشته باشند. مطمئناً با این اتفاق سازوکار استخدام مربیان خارجی قوی‌تر می‌شود.

۱۳۹۶/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...