نسخه چاپی

در گفتگوی نما با مردم دزفول مطرح شد:

رشد تورم از نتایج سیاستهای بانك مركزی / كاهش قدرت خرید مردم ،نتیجه سیاستهای دولت است

عکس خبري - رشد تورم از نتايج سياستهاي بانک مرکزي / کاهش قدرت خريد مردم ،نتيجه سياستهاي دولت است

عضو شورای مركزی فراكسیون ولایی مجلس گفت: بانك مركزی تاحدودی در بحث سیاست های پولی و مالی دچار سردرگمی شده است و این سردرگمی و بی برنامگی مسئولین اقتصادی و بانك مركزی باعث شده تا امروز با رشد تورم در كشور مواجه باشیم.

عباس پاپی زاده، عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس و نماینده مردم دزفول در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در رابطه با تورم دو رقمی در کشور، گفت: از آنجایی که قسمت زیادی از تک رقمی شدن تورم در کشور به دلیل رکود فزاینده ای که بر کشور حاکم شده بود، می باشد از این رو امیدواری نمایندگان این است که تورم دو رقمی که امروز در کشور با آن مواجه هستیم در جهت خروج از رکود باشد.
وی در ادامه افزود: اگر رشد تورم ناشی از سرمایه گذاری و خروج از رکود نباشد نه تنها مشکلات مضاعفی را بر مردم وارد خواهد کرد بلکه مشکلات ایجاد شده ناشی از رشد تورم را به سختی می توان در کشور سر و سامان داد و از افزایش تورم جلوگیری کرد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی کشور در ادامه به سردرگمی مسئولان بانک مرکزی در برنامه ریزی اقتصادی اشاره کرد و اذعان داشت: بانک مرکزی تاحدودی در بحث سیاست های پولی و مالی دچار سردرگمی شده است و این سردرگمی و بی برنامگی مسئولین اقتصادی و بانک مرکزی باعث شده تا امروز با رشد تورم در کشور مواجه باشیم.
این نماینده مجلس در ادامه با تأکید بر این مطلب که در چند ماه اخیر شاخص اقتصاد در کشور تغییری نکرده است، گفت: در چند ماه اخیر رنج سرمایه گذاری با کاهش مواجه نبوده است و در محصولات خاص نیز افزایش قیمتی را مشاهده نکرده ایم که بخواهیم این موارد را دلیلی بر افزایش تورم دورقمی در کشور بر شماریم و همانگونه که در حال حاضر مشاهده می کنیم شرایط اقتصادی کشورمان همان مواردی بوده که در شش ماه قبل شاهد آن بودیم.
پاپی زاده در ادامه با بیان این مطلب که قبل از انتخابات تورم در کشور ما تک رقمی بوده است، گفت: زمانی تک رقمی شدن تورم می تواند دردی از دردهای مردم را درمان کند که مردم قدرت خرید بالایی داشته باشند اما متاسفانه در حال حاضر قدرت خرید مردم کاهش چشمگیری پیدا کرده است و تورم تک رقمی نیز دری از دردهای مردم را درمان نکرد.
نماینده مردم دزفول در خانه ملت در خاتمه تصریح کرد: اگر مردم همچون سالیان گذشته قدرت خرید بالایی داشتند امروز قطعا کاهش تورم برای قشر آسیب پذیر و متوسط ملموس تر از حال حاضر بود، اما متاسفانه با رشد بیکاری و کاهش قدرت خرید مردم، تک رقمی شدن تورم در جامعه برای مردم مفید واقع نشده است.


۱۳۹۶/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...