نسخه چاپی

موسوی لارگانی در گفتگو با نما:

روحانی حرف هایی دشمن شاد كن می زند/بانك مركزی از پاسخگویی به مردم شانه خالی نكند

عکس خبري -روحاني حرف هايي دشمن شاد کن مي زند/بانک مرکزي از پاسخگويي به مردم شانه خالي نکند

وقتی كه موسسه ای كار مالی و بانكی انجام می دهد قطعاً متولی موسسات بانك مركزی است و باید جوابگو باشد چرا كه قانونگذار نظارت بر بانك ها و موسسات مالی را بر عهده ی بانك مركزی قرار داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی که موسسه ای کار مالی و بانکی انجام می دهد قطعاً متولی موسسات بانک مرکزی است و باید جوابگو باشد چرا که قانونگذار نظارت بر بانک ها و موسسات مالی را بر عهده ی بانک مرکزی قرار داده است.
حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما درباره نظارت بانک مرکزی بر موسسات غیر مجاز اظهار داشت: حقیقتا بانک مرکزی به نوعی با مطرح کردن اینکه موسسات غیرمجاز به ما ارتباطی ندارد و به مسئولیت از خودشان است و این موضوع روشن است.
وی در ادامه افزود: وقتی که موسسه ای کار مالی و بانکی انجام می دهد قطعاً متولی موسسات بانک مرکزی است و باید جوابگو باشد چرا که قانونگذار نظارت بر بانک ها و موسسات مالی را بر عهده ی بانک مرکزی قرار داده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : بانک مرکزی در قبال آنها موظف است وقتی که اکثر این موسسات زیر تابلوی خود عنوان کرده اند تحت نظر بانک مرکزی هستند اما بانک مرکزی ادعا می کند این موسسات مجوز ندارند و غیرقانونی هستند.
موسوی لارگانی تاکید کرد: بانک مرکزی اگر نمی توانست موسساتی که در حال حاضر با چالش روبه رو هستند و در سراسر کشور شعبه زده اند و اکثرشان زیر تابلویشان نوشته اند تحت نظر بانک مرکزی هستند جلوگیری کند باید به خاطر اینکه آنها نام بانک مرکزی را زیر تابلوی خود نوشته اند از این موسسات به قوه قضاییه شکایت می کرد و اجازه نمی داد در سراسر کشور شعبه بزنند و تحت لوای بانک مرکزی فعالیت کنند.
وی ادامه داد: این موسسات با این نام و عنوان مردم را فریب دادند و مردم سپرده های خودشان را در این موسسات قرار دادند و حتی برخی زندگی خودشان را فروختند و سپرده گذاری در این موسسات کردند الان بانک مرکزی با مطرح کردن اینکه این موسسات به آنها ارتباطی ندارد و سلب مسئولیت از بانک مرکزی اصلاً قابل قبول نیست.
وی با اشاره به اینکه وقتی ما یک سوپر مواد غذایی می‌خواهیم در یک نقطه از شهر تهران باز کنیم اصناف و گروه های مختلف از آن مجوز می خواهند گفت: چطور می‌شود که در خیابان میرداماد مقابل بانک مرکزی موسسه ای فعالیت مالی می کنند و بانک مرکزی بگوید اصلاً به ما ارتباطی ندارد و ما نمی ‌توانیم کاری کنیم و این حرف غیرقابل قبول است.
موسوی لارگانی با بیان اینکه بعضا شاهدیم در مصاحبه‌هایی که بانک مرکزی دارد عنوان می‌کنند که ۹۰ درصد مشکل سپرده گذاران مثلا در موسسه ثامن الحجج حل شدند و تعیین تکلیف شدند، افزود: یا در کاسپین ۹۰ درصد سپرده گذاری ها زیر ۵۰ میلیون بوده است و مشکل شان حل شده است و یا مسائل دیگری که در رابطه با سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری دیگر مطرح است در لفظ حل شده است مثلا می گویند سپرده تا ۳۰۰ میلیون تومان ثامن الحجج را حل کردیم اما چطور حل کردند ۳۵ میلیون آن را داده اند و ما بقی آن را مثلاً طی چند ماه بدون اینکه حتی آن ۱۵ درصدی که بانک مرکزی برای سود مشخص کرده به آنها پرداخت کند.
وی ادامه داد: سپرده های ثامن الحجج میزان و کاسپین الان در یک بانک دیگر ادغام شود با این ادغام اگر پول در بانک دوم قرار می گیرد باید سود سپرده گذاران پرداخت شود با دادن مقداری از سپرده مشکل حل می‌شود و همه به اینکه در لفظ مشکلات حل شده است اعتراض دارند زیرا در عمل کاری صورت نگرفته است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با این که آقای روحانی گفته است نباید بهانه به دست دشمن بدهیم گفت: از این فرمایش آقای روحانی تشکر می کنم اما نمی شود که به دیگران بگوییم که بهانه به دست دشمن ندهیم و خودمان ارگانی که امام فرموده اند اگر سپاه نبود کشور نبود زیر سوال ببریم و عملکردش را که درخشان است.
وی ادامه داد: سپاه در سازندگی کشور و در مسائل امنیتی و دفاعی عملکرد درخشانی داشتند صنعت موشکی ما درمنطقه حرف اول را می‌زنند و در دنیا نیز حرف برای گفتن دارد.
موسوی لارگانی با بیان اینکه نمی شود به دیگران بگوییم بهانه به دست دشمن ندهیم و خودمان حرفهایی بزنیم که دشمن خوشحال شود گفت: آقای روحانی می‌گویند رقابت تمام شده است اما باز می بینیم هنوز مباحث انتخاباتی و رقابتی ایشان و و طرفدارانشان ادامه دارد.
مطلب مطلب خوبی است اگر همه عمل کنند نه فقط دوستان را مخاطب قرار دهیم و خودمان عمل نکنیم.
وی در رابطه با جلسه اخیر مجمع نمایندگان اصفهان با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: آقای جهانگیری مدتی است با مجامع نمایندگان جلسه میگذارد و مدت قبل از انتخابات درخواست ملاقات با معاون اول رئیس جمهور را داشتیم و چون نزدیک به انتخابات شود به تعویق افتاد و این جلسه به الان موکول شد.
وی در ادامه افزود: بیشتر در مورد مشکلات استان اصفهان صحبت شد چرا که استان اصفهان مشکلات زیادی دارد با وجود اینکه یکی از صنعتی ترین استانهای کشور است اما الان صنایع اش مشکل مواجه هستند و آمار بیکاری به گفته خود مسئولان ۳ درصد بیشتر از میانگین بیکاری کشوری است در حالی که از این 3 درصد بیشتر است به این دلیل که آماری که دولتمردان ارائه می‌دهند بر اساس تحت پوشش قرار گرفتن بیمه بیکاری می شود و برخی تحت پوشش بیمه بیکاری نیستند به دلیل اینکه سابقه ندارند.
وی در ادامه افزود : مالیات یکی از مشکلات استان اصفهان است چرا که از لحاظ پرداخت مالیات در بین استانهای کشور دومین هستیم اما از لحاظ برگشته این پول بودجه که به استان اصفهان اختصاص پیدا می‌کند ردیف بیست و هشتم در بخش عمرانی قرار داریم.
موسوی لارگانی با اشاره به اینکه در بحث آب نیز همان طور که وزیر نیرو عنوان کرد یکی از شهرهایی که آب آشامیدنی آن با مشکل مواجه می‌شود اصفهان است که در جلسه با معاون اول رئیس جمهور مطرح شد، گفت: بحث از زیست محیطی نیز مشکلات زیادی در این زمینه در استان اصفهان وجود دارد و الان بیمارهای صعب‌العلاج آمارش در اصفهان زیاد است و اینها برمی‌گردد به مسائل زیست محیطی.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خشک شدن تالاب گاوخونی نیز مشکلات استان است ادامه داد: دولتمردان باید این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند و اگر گرد و غبار این تالاب بلند شود فقط اصفهان را تهدید نمی‌کند بلکه تا تهران هم خواهد رسید و استان‌های همجوار نیز را تهدید خواهد کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: آقای جهانگیری با صحبت‌هایی که مطرح شد چهار مورد از مواردی که خواست اکثر نمایندگان نمایش استان اصفهان قول دادند به جد پیگیری کنند و مشکلات حل شود.

۱۳۹۶/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...