نسخه چاپی

اعلام محل گفتگوی ارواح

قبرستان وادی السلام بعد از بقیع و قبرستان ابوطالب مهمترین قبرستان مسلمین جهان است به نحوی كه در روایتها آمده است در این گورستان ارواح مؤمنین دسته دسته با هم صحبت می كنند و بعد از مرگ به آنجا منتقل می شوند.

به گزارش نمابه نقل از مهر، قبرستان وادی السلام بعد از بقیع و قبرستان ابوطالب مهمترین و والاترین قبرستان مسلمین محسوب می شود و از قداست خاصی برخوردار است و محلی است که بنابر جوامع روائی ارواح مؤمنین دسته دسته با هم صحبت می کنند و بعد از مرگ به آنجا منتقل می شوند و تا برپائی حشر کبری در آنجا به سر می برند.


11.jpg


این قبرستان از جنوب به حرم مطهر امام علی(ع) و خیابان اصلی نجف- کوفه (شارع علی بن ابیطالب) از شرق به جاده نجف – کربلا، از شمال به منطقه حی المهندسین و از غرب به دریای سابق نجف محدود است.

امام صادق (ع) در خصوص این گورستان بزرگ مسلمین فرموده است: در شرق و غرب عالم هر مومنی از دنیا برود، خداوند سبحان روح او را به وادی السلام منتقل می نماید. گویا می بینم انسانهای با ایمان گروه گروه کنار همدیگر نشسته و با هم صحبت می کنند.


12.jpg


بر اساس این گزارش، تربت پاک دو نفر از پیامبران بزرگ در وادی السلام مشخص است. ممکن است پیامبران زیادی در آنجا باشند ولی مزار حضرت هود و حضرت صالح در ابتدای قبرستان وادی السلام در وسط اتاقی کوچک زیر گنبدی قرار دارد.

همچنین در زیارت نامه حضرت علی (ع) هم آمده است: سلام بر تو ای مولای من و سلام بر دو همسایه شما هود و صالح که در قبرستان وادی السلام آرمیده اند. البته گروهی از مورخین معتقدند این دو پیامبر عالیقدر در کنار مرقد مقدس و ضریح امام علی (ع) مدفون شده اند.


13.jpg


در بحارالانوار هم آمده است که قبر حضرت نوح و ابراهیم (ع) و حدود 370 نفر از پیامبران در کنار مضجع شریف امام علی (ع) است.


14.jpg


 به گزارش خبرنگار مهر، در قبرستان وادی السلام غیر از مرقد این دو بزرگوار 3 مقام وجود دارد که مقام اولبرای امام زین العابدین(ع)، که حضرت مدتی در آنجا اقامت داشته، مقام دوم امام صادق (ع) که امام مدتی در آنجا بوده و مقام حضرت مهدی (ع) که امام در آنجا مشغول راز و نیاز با معبود بی نیاز بوده است.

بر اساس این گزارش قرار بود سال گذشته این گورستان بزرگ ثبت جهانی شود و حتی بازرسان و کارشناسان یونسکو هم وارد این گورستان شده اند ولی هنوز خبری از ثبت جهانی وادی السلام نیست.

۱۳۹۱/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...