نسخه چاپی

حیدرالعبادی آزادسازی موصل را تبریك گفت

عکس خبري -حيدرالعبادي آزادسازي موصل را تبريك گفت

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق پس از رسیدن به شهر موصل ، محقق شدن پیروزی بزرگ در این شهر را به شهروندان و نیروهای عراقی تبریك گفت.قرار است العبادی امروز «بیانیه پیروزی» و آزادی كامل موصل از دست داعش را صادر قرائت كند.

به گزارش نما به نقل از تابناک، حیدر العبادی که شب گذشته وارد موصل شده بود، امروز در میان رزمندگان عراقی حضور پیدا کرد و ضمن اعلام رسمی آزادی کامل موصل اعلام کرد: ما تحقق این پیروزی بزرگ را به همگان تبریک می گوییم.

العبادی که فرمانده کل نیروهای مسلح عراق هم هست برای اطلاع از گزارش عملیات آزاد سازی موصل در مقر فرماندهی عملیات با فرماندهان امنیتی جلسه تشکیل داده است.

قرار است العبادی امروز «بیانیه پیروزی» و آزادی کامل موصل از دست داعش را صادر قرائت کند.

نیروهای عراق از مهر ماه سال گذشته برای آزادسازی این شهر که مرکز خلافت خود خوانده داعش بود، عملیات «قادمون یا نینوی» را آغاز کردند.

این نیروها موفق شدن طی این عملیات، ابتدا شرق موصل را آزاد کنند و پس از آزادی محله‌های بخش غربی خود را به محله موصل قدیم برسانند.

این شهر بعد از ۳ سال اشغال و ۹ ماه عملیات نظامی به صورت کامل آزاد شد و قرار است به زودی نیروهای عراق عملیات های گسترده ای را سایر نقاط عراق برای بیرون راندن داعش از این کشور آغاز کنند.

گروه تروریستی داعش در سال 1393 موفق شد با سوء استفاده از شرایط داخلی عراق، این شهر را در مدت چند ساعت اشغال کند.

۱۳۹۶/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...