نسخه چاپی

انتقادجمهوریخواهان از پیشنهاد ترامپ به مسكو

جمهوریخواهان آمریكا روز یكشنبه از پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهوری این كشور مبنی بر گفت و گو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مورد تشكیل بخش امنیت سایبری، به شدت انتقاد كردند.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: ترامپ امروز (یکشنبه) گفت که در جریان دیدار با پوتین در حاشیه اجلاس گروه 20 در هامبورگ آلمان، در مورد تشکیل بخش امنیت سایبری بحث شده است، اما جمهوری خواهان می گویند نباید پس از مطرح شدن ادعای مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، به روسیه اعتماد کرد.

ترامپ در پیامی توییتری نوشت: اکنون زمان همکاری سازنده با روسیه است. این توییت ترامپ به توافق آتش بس در جنوب غربی سوریه اشاره داشت که امروز به اجرا درآمد.

آمریکا، روسیه و اردن روز جمعه در زمینه برقراری آتش بس در جنوب غربی سوریه به توافق دست یافتند.

از سویی، 'لیندسی گراهام' سناتور جمهوریخواه، رئیس کمیته خدمات نیروهای مسلح سنای آمریکا و 'مارکو روبیو' سناتور فلوریدا از این نظر ترامپ انتقاد کردند.

روبیو در توییتی نوشت: همکاری با پوتین در بخش امنیت سایبری همانند شراکت با بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) در بخش سلاح های شیمیاییست.

براساس این گزارش، ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی اش از آشتی با روسیه سخن گفت، اما نتوانست این وعده را عملی کند، زیرا دولت وی به دلیل ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ارتباط دستیاران وی با مسکو، مورد تحقیق قرار گرفت.

مسکو هر گونه مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده و ترامپ گفته است که کمپین انتخاباتی وی هیچ گونه تبانی با روسیه نداشته است.

در همین حال، آدام شیف نماینده ارشد دمکرات عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به سی ان ان گفت: تصور نمی کنم که بتوانیم انتظار داشته باشیم که روس ها شریک قابل اعتمادی در بخش امنیت سایبری باشند.

مقام های دولت آمریکا نیز اعلام کردند که هک شدن سامانه های تجاری شرکت هسته ای آمریکا و دیگر شرکت های مرتبط با انرژی، کار هکرهای وابسته به دولت روسیه بوده است.

مقام های دولت آمریکا تائید کردند که این اولین بار است که هکرهای روسی به عنوان نفوذکنندگان به شبکه های شرکت های نیروی هسته ای آمریکا شناخته شده اند.

۱۳۹۶/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...