نسخه چاپی

راهپیمایی حامیان دولت ونزوئلا در كاراكاس

هزاران نفر از حامیان دولت ونزوئلا در مركز كاراكاس در حمایت از دولت راهپیمایی كردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، بسیاری از این حامیان دولت لباس مربوط به جنبش چاویستا را به تن داشتند.
گردهمایی حامیان دولت در حالی انجام شد که روز یکشنبه (دیروز) صدمین روز اعتراض های ضد دولتی در ونزوئلا بود.
به گزارش ایرنا، حضور حامیان دولت در کاراکاس در حالی صورت گرفته است که دولت کاراکاس لئوپولدو لوپز رهبر مخالفان را از زندان به زندان خانگی انتقال داده است. این اقدام مثبت دولت مادورو با استقبال کشورهای آمریکای لاتین، اسپانیا و آمریکا مواجه شد.
دولت آمریکا از آزادی 'لئوپولدو لوپز' رهبر مخالفان دولت ونزوئلا از زندان استقبال کرد اما خواستار آزادی کامل وی و «صدها زندانی سیاسی' در این کشور شد.
با این حال کاخ سفید اعلام کرد که لازم است اقدامات بیشتری برای رهبر مخالفان دولت کاراکاس و دیگر زندانیان سیاسی در ونزوئلا انجام شود.
اقدام دولت مادورو در آزادی لوپز از زندان می تواند گامی سازنده برای کاهش تنش ها در این کشور باشد.
ونزوئلا در حال حاضر با چالش های شدید اقتصادی و سیاسی به دنبال کمبود مواد غذایی، دارو و تورم بسیار بالا روبرو بوده است.
مخالفان دولت ونزوئلا، مادورو را عامل بحران اقتصادی در این کشور معرفی کرده ا‌ند.
مادورو در روز اول ماه می‌ (11اردیبهشت ماه) به مناسبت روز جهانی‌ کارگر، برای تشکیل مجلس موسسان قانون به منظور بازنگری در قانون اساسی‌ فراخوان داد، زیرا معتقد است که این امر تنها راه بازگرداندن صلح به ونزوئلاست.
مخالفان دولت ضمن انتقاد از طرح بازنگری قانون اساسی، اعلام کردند: چاویست ها با بازنگری قانون اساسی‌ و تشکیل این مجلس، قصد کودتایی را دارند که با صدور حکم‌های بحث انگیز دیوان عالی‌ برای سلب اقتدار مجلس ملی‌، آغاز شده است.
شورای ملی‌ انتخابات ونزوئلا، روز 30 ژوییه (هشتم مرداد ماه) را موعد برگزاری انتخابات اعلام کرده است.
حزب ائتلاف مخالف دولت برای مقابله با چنین اقدامی، از هواداران خود خواسته که همچنان به اعتراضاتی که از 99 روز پیش آغاز شده و تاکنون در میان مخالفان دولت بیش از 90 کشته بر جا گذاشته است، ادامه دهند و خود را برای جلوگیری از سوء استفاده از مراکز اخذ رای برای تقلب، آماده کنند.
دولت مادورو در مقابل اعتراضات و انتقادات بسیاری از کشورها، مخالفت ها علیه خود را کودتایی نامیده که توسط آمریکا برای سرنگونی دولت ونزوئلا، حمایت می‌ شود.

۱۳۹۶/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...