نسخه چاپی

عراق از ایران جلو افتاد/ حفر اولین چاه در میدان مشترك نفتی هویزه

استان میسان عراق با استان خوزستان ایران هم مرز است و به همین خاطر بخشی از میدان نفتی هویزه در عراق و بخش دیگر آن در شهر هویزه استان خوزستان قرار دارد.

به گزارش نما، وزارت نفت عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حفاری اولین چاه در میدان نفتی هویزه واقع در منطقه هم‌مرز با استان خوزستان در جنوب غربی ایران را آغاز کرده است.

مراسم آغاز حفاری یکشنبه 18 تیرماه همزمان با صدور بیانیه وزارت نفت با حضور "جبار علی اللعیبی" وزیر نفت عراق برگزار شد.

جبار علی اللعیبی، وزیر نفت عراق

عراق: حفر اولین چاه نفت در میدان مشترک با ایران

وزیر نفت عراق گفت: ماموریت حفاری و استخراج نفت از این میدان نفتی بزرگ به 2 شرکت عراقی به نام‌های شرکت نفت استان میسان وابسته به شرکت اکتشافات نفتی عراق و شرکت ملی حفاری نفت عراق سپرده شده است.

وزیر نفت عراق افزود: به دنبال سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از میدان‌های نفتی مشترک با کشورهای همسایه هستیم و برای سرمایه‌گذاری ویژه در این میدان‌ها تلاش می‌کنیم.

اللعیبی با اشاره به میدان نفتی هویزه خواستار سرعت بخشیدن به عملیات حفاری برای تولید نفت از این میدان نفتی بزرگ شد و گفت: در آینده فعالیت بیشتری بر روی میدان‌های مرزی خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش ذخایر نفتی میدان هویزه که در مرز ایران و عراق قرار دارد تقریبا یک میلیارد بشکه است.

استان میسان عراق با استان خوزستان ایران هم مرز است و بخشی از میدان نفتی هویزه در شهر هویزه استان خوزستان قرار دارد. ایران از سال‌ها پیش استخراج نفت از این میدان بزرگ نفتی را آغاز کرده است.

عراق هم اکنون روزانه 3.2 ملیون بشکه نفت صادر می‌کند. این کشور در سال 2009 قراردادهای توسعه 10 میدان نفتی خود را به شرکت‌های نفتی خارجی واگذار کرد و امیدوار است تولید نفت خود را به 12 ملیون بشکه در روز برساند.

در میان کشورهای عضو اوپک، عراق بعد از عربستان سعودی، دومین صادرکننده بزرگ و بعد از عربستان سعودی و ایران، سومین تولیدکننده بزرگ این سازمان است.

۱۳۹۶/۴/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...