نسخه چاپی

پسر ترامپ اعتراف كرد!

پسر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا پذیرفته كه سال گذشته و در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری با یك وكیل روس دیدار كرده كه به گفته او وعده داده بود اطلاعاتی علیه هیلاری كلینتون، رقیب انتخاباتی آقای ترامپ در اختیار او قرار دهد.

به گزارش نما ، فرارو به نقل از بی بی سی نوشت: دونالد ترامپ جونیور، پسر دونالد ترامپ گفته که ناتالیا وسلنیتسکایا در این دیدار "هیچ اطلاعات بدردبخوری" از رقیب پدرش ارائه نداد.

جارد کوشنر، داماد آقای ترامپ و پل جی مانافورت، رئیس وقت ستاد انتخاباتی او هم در دیدار با خانم وسلنیتسکایا حاضر بودند.

مقامات آمریکایی در حال بررسی احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع آقای ترامپ هستند.

دیدار میان نزدیکان آقای ترامپ و وکیل روس در روز ۹ ژوئن سال ۲۰۱۶ در برج ترامپ در نیویورک انجام شده بود، یعنی فقط دو هفته بعد از آنکه آقای ترامپ به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوریخواه در انتخابات برگزیده شد.

به نظر می رسد که این نخستین بار است که انجام یک ملاقات خصوصی میان شهروندان روسیه و نزدیکان آقای ترامپ در مورد انتخابات تأیید می شود.

اولین بار روزنامه نیویورک تایمز روز شنبه از این ملاقات خبر داد. پسر آقای ترامپ در پی انتشار گزارش نیویورک تایمز اطلاعیه‌ای صادر کرد که اصل ملاقات را تأیید می‌کرد، اما نمی‌گفت که آیا این ملاقات به انتخابات مربوط می‌شده است یا خیر.

نیویورک تایمز روز یکشنبه در گزارش دیگری نوشت که پسر آقای ترامپ پس از آن به حضور در این دیدار رضایت داد که وعده ارائه اطلاعات علیه خانم کلینتون مطرح شد.

این روزنامه سه مشاور کاخ سفید و دو منبع مطلع دیگر را به عنوان منابع خبری خود معرفی کرد.

در دیدار چه گذشت؟
دونالد ترامپ جونیور می‌گوید کسی که در جریان مراسم دختر شایسته جهان در سال ۲۰۱۳ با او آشنا شده بود، ترتیب این ملاقات را داد.

روزنامه واشنگتن پست نوشته که این شخص راب گولدستون بوده که با چهره های موسیقی روسیه مرتبط است.

دونالد ترامپ جونیور روز یکشنبه در اطلاعیه دیگری نوشت که از او خواسته شده بود با کسی ملاقات کند که "می‌گفتند اطلاعاتش برای کارزار انتخاباتی مفید است."

او در این اطلاعیه نوشت: "قبل از ملاقات اسم او را به من نگفته بودند. من از جارد [کوشنر] و پل [مانافورت] خواستم که آنها هم با من بیایند، اما چیزی در مورد ماهیت ملاقات به آنها نگفتم."

در این اطلاعیه آمده: "بعد از سلام و احوالپرسی، آن خانم گفت که اطلاعاتی در اختیار دارد که افردای مرتبط با روسیه به کمیته ملی حزب دموکرات کمک مالی و از خانم کلینتون حمایت می‌کنند... حرف‌هایش مبهم و دوپهلو بود. هیچ جزئیات یا شواهدی در تأیید ادعایش ارائه نمی‌کرد. خیلی زود معلوم شد که اطلاعات بدردبخوری ندارد".

آقای ترامپ جونیور در اطلاعیه خود نوشته که خانم وسلنیتسکایا موضوع صحبت را عوض کرده و شروع کرده در مورد ماجرای پذیرفتن بچه های روس به فرزندی در آمریکا و قانون مگنیتسکی صحبت کند و او به این نتیجه رسیده که قصد این وکیل از اول هم صحبت در مورد این موضوعات بوده است.

خانم وسلنیتسکایا روز شنبه گفته بود که در ملاقات با نزدیکان آقای ترامپ هیچ صحبتی در مورد انتخابات ریاست جمهوری مطرح نشده و او هیچ وقت به نمایندگی از دولت روسیه کاری انجام نداده و هرگز از این موضوعات با نمایندگان دولت روسیه حرفی نزده است.

قانون مگنیتسکی که دونالد ترامپ جونیور می‌گوید حرف زدن در مورد آن هدف اصلی خانم وسلنیتسکایا از ملاقات با او بوده، در سال ۲۰۱۲ در کنگره آمریکا تصویب شد و به دولت آمریکا اجازه داد که ویزای مقامات روسیه که در نقض حقوق بشر دست داشته‌اند را لغو و اموال آنها را مسدود کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم در واکنش به تصویب این قانون، برنامه‌ای را لغو کرد که به آمریکایی‌ها اجازه می‌داد کودکان روس را به فرزندی بپذیرند.

خانم وسلنیتسکایا وکالت شرکت‌ها و افرادی را به عهده دارد که گفته می‌شود به دولت روسیه نزدیک هستند و کار اصلی‌اش مبارزه با قانون مگنیتسکی بوده است.

واکنش سایر نزدیکان ترامپ
جارد کوشنر و پل مانافورت هنوز واکنشی به انتشار خبر دیدارشان با خانم وسلنیتسکایا نشان نداده اند، هرچند وکیل آقای کوشنر گفته که او موضوع دیدار را در فرم‌های امنیتی نوشته است. آقای مانافورت هم ماجرا را به کسانی گفته است که از سوی کنگره آمریکا در حال تحقیق در مورد دخالت احتمالی روسیه در انتخابات هستند.

سخنگوی گروه وکلای آقای ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه گفت که او از این دیدار مطلع نبوده و در آن شرکت نداشته است.

رئیس دفتر رئیس جمهور آمریکا هم گفته است که سر و صداها در مورد این دیدار "هیاهو برای هیچ" است.

۱۳۹۶/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...