نسخه چاپی

ترس پاپ فرانسیس از اتحاد امریكا و روسیه

تارنمای 'خبری هیل' در گزارشی نوشت: پاپ فرانسیس رهبر كاتولیك های جهان نسبت به اتحادهای بین المللی از جمله اتحاد بین آمریكا و روسیه هشدار داد و آن را خطرناك خواند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، تارنمای خبری هیل در ادامه نوشت: رهبر کاتولیک های جهان این اظهارات را روز گذشته پس از پایان نشست گروه 20 و در مصاحبه با نشریه ایتالیایی 'لاریپوبلیکا' (Repubblica) بیان کرد.

بنابراین گزارش، پاپ دراین مصاحبه گفت که وی بیمناک 'اتحاد بسیار خطرناک' میان قدرت های خارجی است که بینشی منحرف به جهان دارند. آمریکا و روسیه، چین و کره شمالی، ولادمیر پوتین و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در جنگ سوریه.

هیل درادامه نوشت: ابراز نگرانی رهبر کاتولیک های جهان پس از نخستین دیدار دو رئیس جمهوری روسیه و آمریکا در نشست گروه 20 هامبورگ صورت گرفت که دونالد ترامپ روز یکشنبه (روز گذشته) پیشنهاد همکاری با روسیه در زمینه امنیت سایبری را داد.

این تارنمای خبری آمریکایی در ادامه افزود: پیش از این نیز اختلاف نظر بین رهبر کاتولیک های جهان و رئیس جمهوری آمریکا وجود داشته است. زمانی که در سال 2016 دونالد ترامپ بعنوان نامزد ریاست جمهوری مساله دیوار مرزی با مکزیک را عنوان کرد، پاپ در واکنش به این مطلب گفته بود که ترامپ یک مسیحی کاتولیک نیست، دونالد ترامپ نیز در پاسخ اظهارات پاپ را 'خفت آور' خوانده بود؛ هرچند این دو در ماه مه گذشته دیداری رو در رو در واتیکان به مدت 30 دقیقه با یکدیگر داشتند.

۱۳۹۶/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...