نسخه چاپی

وزیر اقتصاد و رییس بانك مركزی پاسخگو نیستند

قانون شورای پول و اعتبار اصلاح می شود/ نمایندگان در راستای كنترل بازار ارز وسكه در كشور طرح فوریتی اصلاح ماده 89 قانون برنامه ریزی شورای پول و اعتبار را یكشنبه هفته آینده اصلاح می كنند.

به گزارش نما، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در راستای کنترل بازار ارز و سکه در کشور با طرح فوریت اصلاح ماده 89 قانون برنامه ریزی شورای پول و اعتبار را یکشنبه هفته آینده اصلاح می کنند.

ایرج ندیمی در گفتگو با ایلنا با بیان این که امروز هیچ یک از وزیر و رئیس بانک مرکزی پاسخگو مشکلات گرانی موجود در بازار ارز و سکه نیستند گفت: بهترین وضع موجود در رابطه با گرانی این است که وزیر را رئیس شورای پول و اعتبار را قرار دهیم تا حداقل پاسخگو مسائل اقتصادی در کشور باشند.

وی افزود: یک شنبه هفته آینده طرح فوریتی اصلاح تبصره 89 قانون برنامه ریزی شورای پول و اعتبار را در صحن علنی مطرح خواهیم کرد تا با اصلاح این قانون بتوان در موارد این چنین بتوان وزیر را استیضاح کرد.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی گفت: با اصلاح قانون برنامه ریزی شورای پول و اعتبار هرج و مرجی که در بازار سکه و ارز پدیدار شده و هیچ کس پاسخگوی این وضع موجود نیست سروسامانی به خود خواهد گرفت و وزیر اقتصاد مسئول اصلی همه مشکلات اقتصادی کشور به شمار می رود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح فوریتی اصلاح ماده 89 قانون برنامه ریزی شورای پول و اعتبار درحال حاضر چاپ شده و منتظر آغاز بکار مجلس است تا میان نمایندگان توزیع شود.

عضو کمیسیون اقتصادی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با ثبات بازار سکه و ارز طرح دو فوریتی دیگری را نیز در دست تصویب دارند و آن هم این است که تمام درآمدهای ارزی به یک حساب مشترک در صندوق ذخیره ریخته شود چرا که با این روش بیشتر می توان حساب ورود سود ارزی و خروج آن را کاملا کنترل کرد.

وی گفت: با متمرکز شدن درآمدهای ارزی در صندوق ذخیره قطعا دولت نمی تواند یکجا در این درآمد و سودها به نفع خود ورود پیدا کند.

۱۳۹۱/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...