نسخه چاپی

رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با نما :

كالاهای غیر مجاز ماهواره ای خطر جدی برای سلامت مردم /كاهش وزن سریع با مصرف داروهای غیرمجاز بلای جان مردم

عکس خبري -کالاهاي غير مجاز ماهواره اي خطر جدي براي سلامت مردم /کاهش وزن سريع با مصرف داروهاي غيرمجاز بلاي جان مردم

رسول دیناروند گفت :ادعاهای عجیب غریب هم هیچ گاه جواب نمی دهد این كه كسی این دمنوش را مصرف كن در ماه 10 كیلو وزن تو كم می شود این ماده را مصرف كن سالی 10 كیلو وزن شما كاهش می یابد و ادعاهای عجیب غریب دیگر كاملا دروغ است و مردم باید مراقب باشند گول نخوزند

رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار نما ،درباره بررسی طرح مربوط به منع تبلیغات محصولات آسیب‌رسان در کمیسیون بهداشت مجلس گفت :سال گذشته طرحی در مجلس تصویب شد برای جلوگیری از تبلیغات کالای غیرمجاز و آسیب رسان ، متاسفانه در حوزه سلامت ادعاهای عجیب و غریب می شود عده ای می آیند در یک فرصت کوتاهی ادعاهای عجیب و غریب می کنند و بعد هم ناپدید می شوند طرحی که در مجلس تصویب شد برای مقابله با اینگونه تبلیغات گمراه کننده و اغوا کننده بود و مسئولیت ها و اختیاراتی را برای وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تعریف کرده بود.
رئیس سازمان غذا و دارو افزود :این مصوبه در شورای نگهبان ایراداتی به آن وارد شد برگشته به کمسیون بهداشت و درمان و در این جلسه رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار قرار داشت ،قرار شد در این جلسات توضیحاتی از دولت بیان شود و قرار شد در آینده رفع ابهامات انجام شود.
دیناروند درباره جزئیات برخورد با متخلفان حوزه سلامت در این قانون گفت:
قانون در این زمینه استحکام لازم را برای برخورد با این مسائل ندارد ، این طرح برای همین است که ما شناسایی دقیق تری انجام دهیم و دستگاه قضایی هم بتواند با اختیارات بیشتری با متخلفین برخورد کند.
در این قانون هم برای کسانی که صاحب کالا باشند جرم انگاری شده اگر مرتکب تخلف شوند ، هم برای کسانی که تبلیغ می کنند ،دستگاههای مختلف رسانه های ،شنیداری ،دیداری ،مکتوب برای همه اینها تعیین تکلیف شده و با مجرمین در همه این حوزه ها بر حسب مورد برخورد می شود کار برای کسانی که قصد کلاهبرداری دارند با تصویب این قانون سخت خواهد بود.
توصیه ما به مردم این است کالاهای که مجوز ندارند خیلی روشن است مردم نباید مصرف کنند ، در حوزه سلامت کالاهای که بدون پروانه ساخت به بازار می آیند آن کالا قاچاق تقلبی و مضر است.
نمونه مختلف است کالاهای غیر مجاز زیادی که در فضای مجازی ، ماهواره ها تبلیغ می شوند و مجوز ندارند ما دیدیم عوارض جانبی شدید مرگ و میر و بستری شدن به مدت طولانی دنبال آن است در این مورد تعیین تکلیف با خود مردم است که نباید این کالاها را مضصرف کنند و در دام این اغوا کنندگان قرار نگیرند.
ادعاهای عجیب غریب هم هیچ گاه جواب نمی دهد این که کسی این دمنوش را مصرف کن در ماه 10 کیلو وزن تو کم می شود این ماده را مصرف کن سالی 10 کیلو وزن شما کاهش می یابد و ادعاهای عجیب غریب دیگر کاملا دروغ است و مردم باید مراقب باشند گول نخوزند

۱۳۹۶/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...