نسخه چاپی

قیمت جهانی نفت كاهش یافت

با ادامه نگرانی سرمایه‌گذاران بین المللی نسبت به وضعیت اقتصادی جهان قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی كاهش یافت و به كمتر از ۱۱۲ دلار در هر بشكه رسید.

به گزارش نما، قیمت نفت برنت دریای شمال امروز به کمتر از 112 دلار رسیده است . کاهش تولیدات صنعتی چین در ماه سپتامبر برای یازدهمین ماه متوالی و افت تولیدات صنعتی ژاپن موجب نگرانی های زیادی در خصوص وضعیت تقاضای جهانی انرژی شده است .

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز سرمایه گذاران بین المللی هنوز نسبت به وضعیت اقتصادی و مالی منطقه یورو به شدت نگران هستند . بر این اساس افزایش ارزش دلار در برابر یورو نیز تاثیر زیادی بر کاهش قیمت نفت داشته است .

این گزارش افزود قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با 79 سنت کاهش به کمتر از 111.60 دلار رسید و قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز با 64 سنت کاهش به کمتر از 91.55 دلار رسیده است .

این گزارش افزود قیمت نفت برنت دریای شمال در سه ماه سوم 2012 میلادی بیش از 14.9 درصد رشد داشته است . قیمت نفت برنت در سه ماه دوم با افت 20 درصدی روبرو شده بود . قیمت نفت سبک آمریکا نیز پس از کاهش 17.5 درصدی در سه ماه دوم امسال با رشد 8.5 درصدی در سه ماه سوم روبرو شده است .

شاخص تولیدات صنعتی چین در ماه سپتامبر به کمتر از 50 واحد رسیده است که نشانگر ادامه رکود در بخش صنعت این کشور است . تازه ترین بررسی های بانک مرکزی اسپانیا نیز نشان می دهد 14 بانک بزرگ این کشور به بیش از 59.3 میلیارد یورو کمک مالی نیاز دارند .

۱۳۹۱/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...