نسخه چاپی

اصغر سلیمی در گفتگو با نما مطرح كرد:

قرارداد برقی شدن خطوط ریلی تهران مشهد هفته آینده منعقد می شود/ قطارهای بالای 45 سال از رده خارج می شوند

عکس خبري -قرارداد برقي شدن خطوط ريلي تهران مشهد هفته آينده منعقد مي شود/ قطارهاي بالاي 45 سال از رده خارج مي شوند

عضو هیئت رئیسه كمیسیون شورها و امور داخلی مجلس گفت: وزارت راه شهرسازی در نظر دارد در هفته آینده قرار داد برقی كردن خطوط ریلی و قطار های تهران مشهد را منعقد كرده و همچنین دوهزار كیلومتر بر ریل های قطار بیفزاید.

اصغر سلیمی، عضو هیئت سلیمی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در رابطه جلسه اعضای کمیسیون در راه آهن با وزیر راه و شهر سازی گفت: امروز اعضای کمیسیون با حضور وزیر راه بازدیدی از راه آهن انجام دادند و از نزدیک از وضعیت اتاق فرمان راه آهن کشور بازدید بعمل آوردند.
وی در ادامه افزود: وزیر در اتاق فرمان راه آهن گزارشی از راه آهن، خطوط جدید ریلی و قطارهای سریع سیر که قرار است بزودی در اختیار راه آهن کشور قرار گیرد به اعضای کمیسیون ارائه کردند.
سلیمی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی در گزارش خود به نمایندگان کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: قرار است در حوزه باربری و مسافربری تغییرات اساسی در راه آهن کشور ایجاد شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان این مطلب که وزیر راه شهر سازی در ادامه به بندهایی از برنامه ششم توسعه اشاره کرد و اذعان داشت: در بندهای 24 و 25 برنامه ششم توسعه در خصوص گسترش خطوط ریلی تأکید و اهدافی برای خطوط ریلی کشور تعریف شده که در یکی از این اهداف آورده شده است که نزدیک به 65 تن بار با استفاده از قطار حمل و نقل ریلی استفاده شود.
وی خروج واگن های 45 سال فعالیت را از دیگر اهداف راه آهن کشور برشمرد و اذعان داشت: امیدواریم که با تغییراتی که قرار است در خطوط ریلی ایجاد و اقتصاد مقاومتی در این زمینه در کشور پیاده شود.
سلیمی تأکید کرد: وزارت راه شهرسازی در نظر دارد در هفته آینده قرار داد برقی کردن خطوط ریلی و قطار های تهران مشهد را منعقد کرده و همچنین دوهزار کیلومتر بر ریل های قطار بیفزاید.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: در این جلسه وبازدید مقرر شد قطار تبریز مشهد هم برقی شود و در الویت کار وزارت راه و شهرسازی قرار داشته باشد.

۱۳۹۶/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...