نسخه چاپی

گسترش وبا در یمن؛ ۳۰۰هزار بیمار، ۱۶۰۰نفر جان خود را از دست داده‌اند

كمتر از یكماه پیش تعداد مبتلایان به بیماری وبا در یمن توسط ارگان‌های رسمی بین‌المللی بیش از 200 هزار نفر اعلام شد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ با گذشت کمتر از 20 روز از خبر اولیه آمار مبتلایان به وبا در کشور جنگ زده یمن، کمیته صلیب سرخ جهانی از رسانه‌های اجتماعی برای اعلام ابتلای بیش از 300 هزار نفر به بیماری وبا در این کشور خبر داده است.

در آمار قبلی تعداد قربانیان این بیماری 1300 نفر عنوان شده بود اما در جدیدترین رقم اعلام شده تعداد افرادی که بر اثر وبا جان خود را از دست داده‌اند به 1600 نفر رسیده است.

کودکانی که این روزها بر اثر جنگ و کمبود مواد غذایی دچار سوتغذیه می‌شوند بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند. در گزارش‌های قبلی قید شده بود یک چهارم مبتلایان به بیماری وبا کودکان هستند.

با این حال جدیدترین اخبار حکایت از این دارد که در حال حاضر بیش از نیمی از مبتلایان به وبا را کودکان تشکیل می‌دهند.

سازمان بهداشت جهانی در اواخر ماه ژوئن اعلام کرد این بدترین نوع شیوع وبا در جهان است که در کشور یمن اتفاق افتاده.

ضعف بهداشتی آب و غذا بر اثر جنگ در یمن شدت شیوع این بیماری را بیشتر کرده است.

بیشترین منطقه‌ای که در یمن از این بیماری صدمه دیده است قسمت‌های غربی این کشور است که جنگ دو ساله‌ای را بین عربستان سعودی و شورشیان حوثی تجربه می‌کند.

جنگ که به نوعی سقوط اقتصادی کشور یمن را هم در پی داشته باعث شده 30 هزار نفر که در سیستم بهداشتی این کشور کار می‌کنند برای 10 ماه هیچ حقوقی دریافت نکنند. بنابراین سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی برای کمک رسانی به مناطق آسیب دیده و رساندن آب و غذا به مردم این منطقه‌ها در این مسیر قدم گذاشته‌اند.

با این حال تلاش‌های بین‌المللی باعث کاهش 0.6 درصدی مرگ و میر در این کشور شده، با این حال بیماری وبا یک فاجعه سلامتی در راس مشکلات جنگ است که نمای نزدیک به قحطی را نمایان می‌کند که نیازمند راه حلی برای رفع این بحران است.

۱۳۹۶/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...