نسخه چاپی

يحيي زاده :

در دولت،رئیس جمهور شخصاً تصمیم می گیرد نه وزرا!

نرخ ارز در بازار آزاد غیر واقعی و متاثر از دلال بازی است. ضعف مدیریتی نیز در نابسامانی بازار ارز نقش داشته است.

به گزارش نمابه نقل از ملیت، یحیی زاده اظهار داشت:دولت باید به سمت تعیین و تبیین نرخ واقعی ارز برود که اینکار یکی از مشکل ترین کارهای دولت نیز است.

وی گفت:دولت باید شاخص ها و در نهایت قیمت ارز را مشخص کند. مباحثی تاکنون مطرح شده است اما همچنان جای این سوال باقی است که دولت چگونه و از چه مکانیزمی می خواهد به قیمت واقعی ارز برسد.این نماینده مجلس با بیان اینکه موضوع نرخ ارز در بازار آزاد غیر واقعی و متاثر از دلال بازی است،افزود:ضعف مدیریتی نیز در نابسامانی بازار ارز نقش داشته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد صحبت هایی که در مورد بازگشت ارائه ارز مسافرتی می شود گفت: دولت در آینده نزدیک تصمیم دارد اولویت های تخصیص ارز را اضافه کند و یکی از اولویتهایی که برآن تاکید شده است ارز مسافرتی است چرا که این دسته از متقاضیان واقعی ارز هستند اما اینکه قیمت آن چقدر باشد بحث دیگری است اما با سیاستی که دولت در پیش گرفته است چند نرخی بودن ارز تمام خواهد شد.

وی در پایان در مورد مرجع تعیین نرخ ارز گفت: شورای پول و اعتبار مصوباتی دارد که تکلیف آور نیست و از طرف دیگر در دولتهای نهم و دهم رئیس جمهور شخصاً تصمیم می گیرد تا وزرا و مسئولین ذیربط! و قطعا بسیاری از تصمیمات نظرشخصی آقای احمدی نژاد است و وزرا نیز آن را پذیرفته و اجرا کرده اند.

۱۳۹۱/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...