نسخه چاپی

ركورد مصرف برق در خوزستان شكسته شد

مدیرعامل شركت برق منطقه ای خوزستان گفت: روز سه شنبه مورخ 20/04/96 ساعت 15:54 دقیقه پیك مصرف برق به 8062 مگاوات رسید كه بالاترین ركورد در خوزستان است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمود دشت بزرگ با اعلام این خبر اظهار کرد: گرمای هوای بالاتر از 50 درجه در روز گذشته موجب شد مصرف برق به طور محسوسی بالا برود. به طوری که مصرف روز گذشته نسبت به روز مشابه در سال قبل که 7344 مگاوات در ساعت 15:57 دقیقه بوده، با رشد 7/9 درصدی به 8062 مگاوات برسد.

وی افزود: این درحالی است که پیک بار سال گذشته 7858 مگاوات بوده که در روز شنبه مورخ 24 مرداد ساعت 15 رخ داده است.

دشت بزرگ تصریح کرد: زمانی که درجه حرارت هوا از 47 درجه بالاتر می‌رود به ازای هر درجه افزایش دما، بیش از 150 مگاوات به مصرف برق افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تعطیلی ادارات از ساعت 13 که شروع پیک مصرف است، روزانه حدود 200 مگاوات کاهش مصرف در پیک بار داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: این شرکت تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکان فراهم کرده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهمترین منابع ملی کشور محسوب می‌شود، ضرورت مدیریت مصرف برق و جابجایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف ساعت (13 الی 17 و 21 الی 23) به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف‌کنندگان امری لازم و ضروری است.

وی با تقدیر از مردم خوزستان بابت همکاری در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی طی سالیان اخیر گفت: به منظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن برای کلیه مشترکان و تامین رفاه عمومی ضروری است تا استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توسط تمامی اقشار جامعه به طور جدی مَدنظر قرار گیرد.

۱۳۹۶/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...