نسخه چاپی

سودان مذاكرات با آمریكا را تعلیق كرد

بعد از اقدام واشنگتن مبنی بر تمدید سه ماهه تحریم‌های اعمال شده علیه سودان، رئیس‌جمهوری این كشور تصمیم گرفت مذاكرات با آمریكا درخصوص تحریم‌های اقتصادی را به تعلیق درآورد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: بعد از اقدام واشنگتن مبنی بر تمدید سه ماهه تحریم‌های اعمال شده علیه سودان، رئیس‌جمهوری این کشور تصمیم گرفت مذاکرات با آمریکا درخصوص تحریم‌های اقتصادی را به تعلیق درآورد.

عمر البشیر، رئیس‌جمهوری سودان با صدور فرمانی برگزاری نشست کمیته مذاکره با آمریکا را تا 12 اکتبر 2017 به حالت تعلیق درآورد.

آمریکا به تازگی تصمیم‌گیری درباره لغو دائم تحریم‌های سودان را به دلیل پرونده این کشور در "مسائل حقوق بشری و موارد دیگر" سه ماه به تعویق انداخت.

پیش‌بینی می‌شد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیمی مبنی بر لغو نهایی تحریم‌ها صادر کند. خارطوم اعلام کرده که به تمام درخواست‌های آمریکا برای لغو تحریم‌های 20 ساله‌ این کشور پاسخ داده است.

در همین راستا، ابراهیم غندور، وزیر امور خارجه سودان ضمن ابراز تاسف نسبت به تصمیم دولت آمریکا مبنی بر تعویق بازنگری در لغو تحریم‌ها علیه سودان تاکید کرد، کشورش همچنان به دنبال لغو نهایی این تحریم‌هاست.

وی گفت: سودان طبق اعتراف آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل به تمامی موارد مشخص شده در تمامی زمینه‌ها پایبند بوده است و خارطوم دلیلی منطقی برای این تصمیم آمریکا نمی‌بیند.

غندور ابراز امیدواری کرد که در این تصمیم بازنگری شود و تحریم‌ها به طور نهایی لغو شود.

این در حالی است که دیدبان حقوق بشر ضمن استقبال از این اقدام دولت واشنگتن در به تعویق انداختن لغو دائمی تحریم‌های آمریکا علیه سودان، تاکید کرد که این تصویم با توجه به اوضاع کنونی کاملا منطقی و بجا بوده است.

۱۳۹۶/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...