نسخه چاپی

شیر علی آبادی، در گفتگو با نما مطرح كرد:

برجام هم مسیری برای ورود سرمایه خارجی به كشور باز نكرد /دولت در زمینه آمار سرمایه‌گذاری خارجی شفاف سازی كند

عکس خبري -برجام هم مسيري براي ورود سرمايه خارجي به کشور باز نکرد /دولت  در زمينه آمار سرمايه‌گذاري خارجي شفاف سازي کند

نماینده سابق مجلس گفت: میزان جذب سرمایه گذاری و صادرات محصولات تولیدی داخل در بعد از برجام از سوی مسئولین قابل بررسی است كه تا چه اندازه توانسته اند نسبت به گذشته اقداماتی را انجام دهند.

غلامحسین شیری علی آبادی، نماینده سابق مجلس، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، گفت: برای همه ما مسلم شده است که آمریکا در اجرای مفاد توافق نامه برجام بدعهدی کرده است از این رو تجار ایرانی به دلیل عدم انتقال وجوه حاصله در بانک ها نتوانسته اند بهتر از گذشته در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کرده و یا تجار کشورهای دیگر در ایران سرمایه گذاری کنند.
وی در ادامه با بیان این مطلب که آمریکایی ها در بعد از برجام مطلب و بازی جدیدی را علیه دولت و ملت ایران انجام می دادند، افزود: میزان جذب سرمایه گذاری و صادرات محصولات تولیدی داخل در بعد از برجام از سوی مسئولین قابل بررسی است که تا چه اندازه توانسته اند نسبت به گذشته اقداماتی را انجام دهند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم در ادامه با این مطلب که برای این که از وابستگی کشورمان به غرب کم شود ضرورت دارد تا از تک محصولی بودن کشور خارج شویم، ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها و بارها خروج از اتکاء به نفت را به دولتمردان گوشزد کرده اند اما متاسفانه هنوز دولتمردان در جهت خروج از تک محصلی کشورمان اقدام مثبتی انجام نداده اند.
شیری علی آبادی تصریح کرد: از آنجایی که تولید نفت یکی از راحت ترین کارها و اقدامات است از این رو راحت طلبی انسان را به سمت کارهایی که انجام آنها آسان است سوق می دهد.
نماینده مردم هشترود در مجلس نهم بیان داشت: دولت ها راحت ترین کار را که فروش نفت است در دستور کار خود قرار داده اند و پول حاصل از فروش نفت را وارد بودجه های عمرانی، جاری و عملیاتی کرده اند و به خود زحمت نداده اند تا دیگر کالاهای کشور را رونق بخشند و ایران را از تک محصولی خارج کنند.
به گفته نماینده مجلس نهم ضرورت دارد تا دولت در خصوص اتفاقات و رخ دادهایی که در زمینه گسترش تجارت با کشورهای خارجی انجام داده است با را مدرک و سند برای مردم شفاف سازی کند.
شیری علی آبادی در ادامه با تأکید بر این مطلب که دولت قبلی دولت دوازدهم کابینه روحانی بوده است، اذعان کرد: روحانی که همواره دولت های قبلی را متهم به کم کاری می کرده است در این دولت باید چگونه دولت یازدهم را متهم به کم کاری می کند.
وی در خاتمه خطاب به دستگاه دیپلماسی کشور، گفت: امروز تنها نباید در امور فرهنگی و سیاسی دیپلماسی صورت پذیرد بلکه وزارت خارجه کشورمان می بایست در زمینه اقتصادی نیز تیم اقتصادی فعالی را کنار خود داشته باشد تا با برداشتن موانع پیش رو، مسیر تجارت، تجار ایرانی در کشورهای دیگر را هموار کنند.

۱۳۹۶/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...