نسخه چاپی

مالزی وارد خط بحران قطر می‌شود

وزیر دفاع مالزی در چند روز آینده به امارات، عربستان سعودی و بحرین سفر خواهد كرد تا نگرانی‌ كشورش را درخصوص مسائل مهم از جمله داعش و بحران قطر مطرح كند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هشام‌ الدین حسین، وزیر دفاع مالزی و نیز وزیر مکلف در امور خاص گفت: برای ما بسیار مهم است که وضعیت واقعی کنونی که بسیار نگران کننده است را درک کنیم و ببینیم که آیا مالزی می‌تواند نقشی برای کمک به حل این بحران انجام دهد یا خیر.

وی افزود: هدف از این سفر در وهله اول صحبت درباره داعش و وضعیت شهر موصل عراق و شهر رقه سوریه است. با وجود اینکه تروریست‌های داعش در حال خروج از عراق و سوریه هستند اما اطمینان می‌دهم که آنها به منطقه ما نخواهند آمد.

هشام‌الدین حسین در ادامه گفت: هدف دیگر مشاهده وضعیت در حوزه خلیج فارس است. ما قصد داریم ببینیم که آیا مالزی می‌تواند به حل این بحران کمکی کند یا خیر.

وی پیشتر گفته بود که مالزی در حال بررسی مکانیزم و اقدامات موثر برای رسیدگی به تهدید رو به رشد تروریست‌های داعش است.

وزیر دفاع مالزی درخصوص مذاکره با رهبران امارات، عربستان و بحرین گفت: من با ولیعهدهای این سه کشور دیدار خواهم کرد تا اطلاعات به روزی را در رابطه با بحران قطر به دست آورم. ما تنها اگر دیدارهای رو در رو داشته باشیم می‌توانیم به چنین اطلاعاتی دست یابیم. ما باید به کشورهای عربی نشان دهیم که مالزی و این منطقه نگران این بحران است. من امیدوارم که به یک راه حل برای حل این بحران دست یابیم.

در ژوئن سال جاری میلادی عربستان، مصر، بحرین و امارات روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و این کشور را به حمایت از تروریسم و مداخله در امور داخلی کشورهایشان متهم کردند.

۱۳۹۶/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...