نسخه چاپی

عبداللهي مطرح كرد

آمادگی كامل امنیتی برای انتخابات ۹۲

معاون امنیتی انتظامی وزیر كشور با بیان اینكه نسبت به اقدامات دشمن رصد كامل اطلاعاتی صورت می‌گیرد اظهار داشت: وزارت كشور از هم اكنون برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده آمادگی كامل دارد.

به گزارش نما، «علی عبداللهی»معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم‌تعهد در تهران اظهار داشت: این اجلاس در مقطع حساسی در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد،مقطعی که دشمن به تعبیر خود شدیدترین تحریم‌ها را علیه کشور ما به کار گرفته و از طرف دیگر تلاش می‌کند ما را در یک انزوای سیاسی قرار دهد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با تأکید بر اینکه برگزاری چنین اجلاسی در این سطح و حضور سران کشورها معنی و مفهوم انزوای سیاسی را از بین خواهد برد، تصریح کرد: معمولاً انزوای سیاسی به معنی این است که کشوری با هیچ کشور دیگر ارتباط نداشته و هیچ جلسه، نشست و اجلاسی برگزار نشود اما وقتی ۱۲۰ کشور در حد سران در کشور ما حضور یافتند خود به خود معنای انزوای سیاسی از بین رفته و تلاش دشمن خنثی می‌شود.

وی بر همین اساس یکی از موضوعات مهم اجلاس را بحث امنیت آن دانست و یادآور شد: با توجه به اطلاعاتی که داشتیم رژیم صهیونیستی، آمریکا و حامیان آنها تلاش می‌کردند کشورهای عضو نم را اینگونه متقاعد کنند که جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری اجلاس جای مناسب و امنی نیست و برای تحریم اجلاس عدم تعهد مسئله امنیتی را مطرح می‌کردند.


*هیچ مورد امنیتی قبل و بعد از اجلاس نم وجود نداشت

عبداللهی با بیان اینکه تلاش دشمن این بود تا یک سری اقدامات را انجام دهد تا مدعی شود تهران جای امنی برای برگزاری اجلاس نیست،اظهار داشت: خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت و تدابیری که اندیشیده شد همه دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی با تمام وجود و با هماهنگی کامل امنیت اجلاس را پوشش دادند؛ برگزاری اجلاس برای خود ما نیز مانور بسیار خوبی بود و هماهنگی در این سطح،شرایطی را فراهم کرد که امن‌ترین اجلاس را در تهران برگزار کنیم.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با تأکید بر اینکه هیچ مورد امنیتی در حین، قبل و بعد از برگزاری اجلاس نداشتیم، افزود: هیئت‌های مختلف هر زمان که می‌خواستند از هر جای تهران بازدید می‌کردند و هیچ مشکلی از این جهت نبود چراکه ما از نظر شرایط امنیتی از خود اطمینان داشتیم.

وی برگزاری اجلاس را تجربه خوبی دانست و یادآور شد: سپاه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و بسیج تلاش بسیاری کردند همچنین فعالیت گروهک های مخالف نظام در مرزها خوب کنترل شد و همه دستگاه‌های امنیتی _ انتظامی و اطلاعاتی نشان دادند که توان تامین امنیت در حساس‌ترین شرایط کشور را دارند.

عبداللهی با بیان اینکه کشورهای همسایه ما از نظر امنیتی شرایط مناسبی ندارند، اظهار داشت: به تعبیری ما خود را در وسط آتش احساس می‌کنیم؛ در برخی مواقع شاید نگران هم شویم اما با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد در هر شرایطی امنیت ما مثال‌ زدنی است؛ این امنیت به راحتی به دست نیامده که بگوییم تصادفی است البته مردم هم تلاش بسیاری داشتند و نقش آنها را نباید نادیده گرفت.

*موضوعات امنیتی در نگفتن‌ها شکل می‌گیرد

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری آینده اشاره کرد و اظهار داشت: طبیعی است که تدابیر امنیتی قابل گفتن نیست چراکه موضوعات امنیتی در نگفتن‌ها انجام می‌شود و طبقه‌بندی دارد اما در انتخابات گذشته مجلس،دستگاه‌های امنیتی عملکرد بسیار خوبی داشتند و انتخابات دوره نهم مجلس امن‌ترین انتخابات مجلس بود.

وی با بیان اینکه برنامه امنیتی مناسبی پیش‌بینی شده است و وقت زیادی نیز گذاشته شد، تصریح کرد: کمیته‌های مختلفی در این زمینه کار کرده و همه دستگاه‌ها فعالانه شرکت می‌کردند و مسائلی که در اینجا به تصویب می‌رسید اجرایی می‌شد؛ طبیعی است که ما با تجربه بیشتر و با ابتکارات بهتری برای بحث انتخابات ریاست جمهوری اقدام خواهیم کرد اما اینکه از هم‌اکنون اقدامات اجرایی را بیان کنیم زود است و جامعه به مسائل فرعی و حاشیه‌ای کشیده می شود.

*ستاد انتخابات و بخش‌های امنیتی جلسات خود را در رابطه با انتخابات برگزار می‌کنند

عبداللهی ادامه داد: البته معنی حرف من این نیست که دستگاه‌های مربوط و متولی کار نمی‌کنند چراکه ستاد انتخابات و بخش‌های امنیتی کار خود را انجام و پیش‌بینی‌های لازم را می‌کنند؛ همچنین جلسات خود را برگزار و رصد اطلاعاتی می‌کنند و این کارها را انجام می‌دهند.



معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با تأکید بر اینکه حتماً رصد اطلاعاتی صورت می‌گیرد و ما خیلی زودتر از اینها موضوعات مربوط به انتخابات را در حوزه امنیت برنامه‌ریزی کرده ایم یادآور شد: همه دستگاه‌هایی که متولی بخش امنیت هستند کار خود را انجام می‌دهند اما من معتقدم الان برای اظهار بحث های امنیتی خیلی زود است .

وی با تأکید بر اینکه ما باید حرکت بدخواهان و دشمنان را زیر نظر داشته باشیم، یادآور شد: تجربه نشان داده آنها در مشارکت‌های اجتماعی ما بسیار حساس هستند و نمی‌خواهند این مشارکت‌ها با موفقیت همراه شود و تلاش می‌کنند مردم را دلسرد کرده و آنها به صحنه نیایند و این مسئله جدیدی نیست چراکه در تمام انتخاب‌ها این کار را کرده‌اند اما الان بحث حساس‌تر است چون دشمن خود نیز از این همه موفقیت‌های جمهوری اسلامی شگفت‌زده شده است.

عبداللهی در پایان خاطر نشان کرد: دشمن سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این راستا انجام می‌دهد اما ما توجهی به این بحث‌ها نداریم؛ تصور آنها این بود که با تحریم‌های فلج‌کننده وضع کشور مختل می‌شود ،بالاخره دشمن عصبانی است و برای فرونشاندن این عصبانیت از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند اما ما نیز باید دست دشمن را بخوانیم و توطئه های آنان را خنثی کنیم.

۱۳۹۱/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...