نسخه چاپی

مرعشی: یمن در حج تمتع امسال شركت نمی‌كند

قبل از اعزام زائران معاینات حجاج توسط تیم پزشكی آموزش‌دیده انجام شده و آزمایشات لازم صورت می‌گیرد؛ و برای جلوگیری از هرگونه بیماری در كاروان‌ها بیماری تمامی زائران به‌طور دقیق توسط پزشكان بررسی خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از پارس نیوز، علی مرعشی در ارتباط با زائران حج تمتع اظهارداشت: یمن در حج تمتع امسال شرکت نمی‌کند و هیچ نگرانی‌ای نسبت به شیوع بیماری وبا در بین زائران وجود نخواهد داشت.

وی افزود: قبل از اعزام زائران معاینات حجاج توسط تیم پزشکی آموزش‌دیده انجام شده و آزمایشات لازم صورت می‌گیرد؛ و برای جلوگیری از هرگونه بیماری در کاروان‌ها بیماری تمامی زائران به‌طور دقیق توسط پزشکان بررسی خواهد شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: سلامت زائران ایرانی در هنگام ورود و خروج از کشور بررسی می‌شود همچنین برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار در ایام حج کلاس‌های آموزشی لازم برای زائران برگزار خواهد شد.

تزریق واکسن در سازمان هلال احمر انجام شده است

وی عنوان کرد: تزریق واکسن در سازمان هلال احمر انجام شده و معاینه کامل زائران قبل از اعزام توسط پزشکان متخصص و آموزش‌دیده سازمان حج و زیارت صورت می‌گیرد.

مرعشی یادآور شد: نسبت به سال گذشته دمای هوا در عربستان افزایش یافته است و این امر میزان زیادی از زائران را دچار گرمازدگی خواهد کرد بنابراین برنامه‌ریزی‌ها و آموزش‌های لازم برای کنترل این امر انجام شده است و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بیماری‌های تنفسی شایع در ایام حج صورت گرفته است.

وی گفت: بر طبق دستورالعمل‌های ارائه شده به پزشک کاروان‌ها حمل دارو‌های ضروری مانند دارو‌های قلبی، قند، فشار خون و. در ایام حج آزاد و حمل دارو‌های آرامبخش، خواب‌آور، مخدر و روانگردان ممنوع است؛ بنابراین نیروی انتظامی وظیفه بازرسی وسایل زائران و فرودگاه‌های کشور را بر عهده دارد و در صورت رؤیت هرکدام از دارو‌های ممنوعه با زائر خاطی برخورد خواهد شد.

بیماران همراه نسخه به عربستان بروند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در خصوص داروهایی ممنوعه حج گفت: اگر این داروها را دسته‌بندی کنیم داروهای روان‌گردان، دارهای مخدر و دارهای آرام‌بخش جزو داروهای ممنوعه به عربستان است.

وی ادامه داد: این داروها، داروهایی نیستند که بیماران خاص به آنها نیاز داشته باشند، اما افرادی که بیماری‌هایی مانند صرع دارند باید نسخه پزشک معالج خود را همراه داشته باشند و عربستان متعهد شده است که اگر بیماران نسخه پزشک خود را همراه داشته باشند می‌توانند سایر داروهای مورد نیاز خود را به عربستان بیاورند.

مرعشی اضافه کرد: بیمارانی که مشکل روماتیسم، آرتروز، صرع، فشار خون، قند خون و ... دارند باید مدام دارو مصرف کنند بر همین اساس باید چند برابر میزان دارویی که در طول حج نیاز دارند را همراه داشته باشند.

اطلاعات پزشکی 68 هزار زائر وارد سیستم پزشکی حج و زیارت

وی از تأیید نشدن استطاعت جسمانی 400 متقاضی حج امسال خبر داد و گفت: از آنجایی که پزشکان توان جسمانی این متقاضیان برای حضور در حج را تأیید نکرده‌اند، آنها به حج اعزام نمی‌شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام کرد: درصد بالایی از معاینات پیش از اعزام انجام و اطلاعات پزشکی 68 هزار زائر وارد سیستم پزشکی حج و زیارت شده است، پرونده چهار هزار نفر از زائران نیز در حال تکمیل است و عده‌ای نیز باید معاینات تکمیلی را انجام دهند، معاینات عده‌ای از زائران هم انجام و تأیید شده اما اسامی آنها وارد سیستم هنوز نشده است.

وی فشار خون و قند خون(دیابت) را رایج‌ترین بیماری بین زائران حج 96 ایران اعلام و اظهار کرد: منتظر هستیم که در هفته جاری تیم پزشکی برای راه‌اندازی دو بیمارستان مکه و مدینه به عربستان اعزام شوند.

۱۳۹۶/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...