نسخه چاپی

زندان ها دارای مهدكودك می شوند

مدیركل امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزیستی كشور گفت: هر زندانی كه بیش از ۱۰ الی ۱۵ كودك داشته باشد می تواند مجوز احداث مهدكودك را از سازمان بهزیستی دریافت كند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محمد نفریه مدیرکل امور کودکان و نوجوانان و خانواده بهزیستی در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، با بیان اینکه در ۸ سال گذشته تفاهم‌نامه ای برای کودکان بالای دو سال با سازمان زندان ها به امضاء رسیده است، اظهار داشت: بدون شک محیط زندان برای این کودکان مناسب نیست.

وی افزود: کودکان بالای ۲ باید به بهزیستی کشور واگذار شوند و همچنین برای کودکان زیر دو سال که رابطه عاطفی با مادر دارند باید تا خروج از دو سالگی در زندان بمانند.

نفریه با تاکید بر اینکه سازمان زندان ها معتقد است که مهدکودک ها و شیرخوارگاه ها باید در کنار زندان ها ساخته شود، گفت: به دلیل مشکلات حراستی و حفاظتی در زندان ها این امر تحقق نیافته است و در حال حاضر فقط 2 زندان این اتفاق افتاده است.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه با سازمان زندان ها برای ساخت شیرخوارگاه و مهدکودک به توافق رسیده ایم، تاکید کرد: اگر سازمان زندان ها بتواند مشکلات حراستی خود را حل کند می تواند مجوز احداث مهدکودک ها در زندان ها را از سازمان بهزیستی اخذ کند.

وی با بیان آنکه هم اکنون در تهران سازمانهای مردم نهادی معرفی شده که این مجوز را بگیرد،در خصوص آمار کودکان موجود در زندان، گفت: آمارها متفاوت است چرا که تعداد زنان زندانی و کودکانشان زیاد است اما طبق آخرین بررسی 2300 کودک به دلیل زندانی بودن والدین خود در زندان به سر می‌برند.

نفریه تاکید کرد: هر زندانی که بیش از ۱۰ الی ۱۵ کودک در آن حضور داشته باشد، سازمان زندان ها می تواند در راستای تاسیس مهدکودک از سازمان بهزیستی کشور مجوز دریافت کند.

۱۳۹۶/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...